Det var inte jag som köpte Strimbläsen - men vad spelar det för roll?! Han kom till Alstrums gård när jag hade mina hästar där. En stor, kraftig kallblodstravare med mycket utstrålning. Han hade tävlat klart men han var frisk o sund och hade inte levt färdigt. Hans köptes av en ung tjej som inte klarade av honom. Hennes föräldrar bestämde sig för att han var livsfarlig, för det var han säkert för henne, och bestämde att han skulle slaktas. Slaktbilen kom för att hämta honom, men han vägrade låta sig lastas! Han som kuskat runt på travbanorna och aldrig varit svårlastad förr. En stallkompis föräldrar såg vad som hände och än fast dom inte alls håller på med hästar så sa dom att - nej, den hästen ska inte dö! Dom köpte honom för slaktpris och överlät honom till sin dotter, en ordentligt vuxen och erfaren ryttare. Hon hade varken tid eller pengar, men föräldrarna betalade och hon tog sig tid. Han behövde helt enkelt vanlig ridhästträning och en orädd ryttare som kunde bromsa. Efter ett halvår så kunde en annan tjej ta över och efter ett tag så köpte hon honom. Tyvärr är travarna billiga och därför så köps dom oftare av fel person än andra hästar.