Våra dressyrhästar

Sv: Våra dressyrhästar

Betäck ditt sto med Jazz och jag köper avkomman om det kommer ut en hingst!

Köp ett ägg o ta vad du får ;)
Har som sagt inte bestämt mig för om jag ska betäcka i år eller inte. MEn om du är seriös kan jag helt klart tänka mig att välja hingst tillsammans med dig eller nån annan, om jag har en given köpare!

Wishing Well NT "Elle" född 2007 e. First Wish ue. Ampere ue. Herkules.
Tingade fölet redan i magen och sa att jag ville ha det om det kom ut en svart hingst. När det föddes ett bedårande svart stoföl köpte jag henne trots fel kön.:angel:
Lite:

Hade henne på lösdrift till hösten då hon var 2 år då hon togs hem för att ridas in.

Skickade iväg henne för inridning vintern när hon blivit 3 för att jag själv var gravid och ville inte påbörja inridning då. Inridning påbörjades och förberedelser för 3 års test. Elle blev tjockare och tjockare och konstaterade dräktig i mars 2010.:eek: 3 veckor senare föddes en lite underbar hingst Well here I am, "Walle". Hon hade blivit tjuvbetäckt på lösdriften året innan utan att någon märkt något. Trots sin unga ålder var hon en perfekt mamma.

Elle 2 dagar efter fölning:

I oktober 2010 sålde jag Walle och Elle har åkt tillbaks för fortsatt inridning.
Vi har skyndat väldigt långsamt då hon är en mkt känslig dam som dessutom har sadeltvång. Planen just nu är att hon ska flytta hem om en månad, och förhoppnigvis kan hon visas på kvaliten i höst och 4 års.
Förutom sadeltvånget är hon annars en underbart vänlig häst som jag hoppas blir en trevlig dressyr häst. Snart har jag haft henne i 4 år så det börjar bli dax för mig att klättra upp på ryggen snart.:p

Får börja med mammahäst då

Gabrielle
Född 1996
A-premierad samt mor och mormor Elit.
Weltbürger - Bellini - Cyrano

Idag bara avelssto, ej skadad men lämnar så bra att hon blivit kvar i avelsboxen.
Mkt klok och vacker, min prinsessa:love:
Lämnar stora, rörliga, lättpåverkbara samt vänliga barn.
Bla en son som gick som delad etta på plönninge när han gjorde sitt treårstest.
Ska betäckas i år, inte helt klar med hingstval men kikar på Ampere och Florencio. DP och Insterburg lurar lite i vassen också. Har gluttat flera gånger på Jazz men han kostar en hel del. Sen undrar jag om ajg håller mig kvar på en sån:eek:
Hon blev utvald till moorlands Totials ifjol ,vi valde att vänta och så blev han såld..
gabbie101023332.jpg

Garcon en Rouge JE
född 2009
Highcruiser ( Hohenstein - Lauries Crusador xx) u Gabrielle

Mkt stor och sensetiv kille, tror att han kommer kunna bli riktigt bra då han är så elektrisk men låttpåverkbar samt mkt god balans och takt.
Skulle väldigt gärna spara honom själv men han blir för stor för mig.. 1.70+
Får se om vi ska sälja när han är inriden eller hur vi ska göra.
garconenrougeje201009252.jpg

Grace OnTheRocks
född 2010
Dalwhinnie ( De Niro - Rohdiamant) u Gabrielle

Superfint litet sto som ska sparas som det ser ut nu.. Tuff och framåt med massa gång.
Planen är treårs om hon är färdig då sen betäckas för att gå som fölsto som femåring.
JmC5S-7051a89ca1139e52c15ca61b71186.jpg

c6R39-7051a89ca1139e52c15ca61b71186.jpg

Starelv Rask
Norsk Döle /kbl travare
född 2001

Inköpt som "kommaigånghäst" åt mig samt till sonen.
Mkt snäll häst med mkt energi
fullfart.jpg

Sen har vi lille Tjalle också som är barnens ponny /sällskap.
Jättesöt och busig lite kille
tjallerund.jpg

Gud vilken läcker fölunge! Ser ut att bli en läcker dressyrhäst med den resningen och nacken.

Gud vilken liten läckerbit!!! :love: Den hade jag inte tackat nej till! :d ;)

Vår pålle är en PRE hingst f. 98. Han är 1.68 i mankh så det är en ganska reslig karl ;) Kallas till vardags för det mycket smickrande namnet "Kalle Koskit" :p

Jag rider väldigt sällan så här är två bilder från förra vintern

30553734.jpg

30553733.jpg

Kruse
e. Cheen Femtio 207 ue. Dacke 104

Min pojke som är egen uppfödning född -02. Han är egentligen allroundhäst men jag är mest förtjust i dressyr. Vi tränar för närvarande på LA-nivå och är väldigt ambitiösa med siktet inställt på Fjordhäst SM i sommar.

dsc00029_135451383.jpg

Min medryttare med Kruse

Tingeling
Född 2003 e Dale Haze RC 57 ue Music Streak xx.

Jag köpte henne i November 2010 och vi håller fortfarande på att lära känna varandra. Hon är nog utbildad ungefär LB dressyr men är inte tävlad i dressyr alls av tidigare ägare, däremot är hon tävlad distans och är klar för 8 mil.

Vårt kortsiktiga mål är att rida ihop oss och eventuellt starta någon LC sent i höst/vinter och mitt långsiktiga mål för oss är att klättra uppåt i klasserna och åtminstone tävla MSV C och att kvala till handikapp landslaget.

dsc_9775_144694571.jpg

dsc_9897_144800932.jpg

Vad kul och "osvenskt" med nån som sätter upp ambitösa mål :) Det tror jag att fler av oss skulle behöva göra (mig själv inräknad).

Supersöt häst iaf!

Vad kul och "osvenskt" med nån som sätter upp ambitösa mål :) Det tror jag att fler av oss skulle behöva göra (mig själv inräknad).

Supersöt häst iaf!

Tack!

Ja, jag gillar att ha mål - sen kommer det ju att ta flera år innan vi är där men det är samtidigt kul att ha något att jobba emot. ;)

KL.
Börjar hänga här mer och mer och brukar emellanåt bomba er med min svarta skatt, så ska väl ta och presentera mig här också (eller ja, hästen).

Erro från Segerbäck
E: Ási från Fors U: Ása från Segerbäck
Femgångsvalack född 2003.
Köpte honom sommaren 2006, då ohanterad och tjooooooock!
Har sen dess ridit in och tränat honom själv.
Han gör det mesta .. Skänkelvikningar i trav och tölt, påbörjat i galopp. Öppna och sluta i trav och tölt, voltarbeten i alla gångarter o.s.v.
Han är mitt guld här i livet och jag är glad som får äran att uppleva en sådan fantastiskt vänlig individ! Känslan av att få ha varit med hela vägen är obeskrivlig, han är en på miljonen!

32372234.jpg

32372280.jpg

kl

Känner mig manad att uppdatera lite.

Min förra häst Malka skadade sig allvarligt och fick tas bort i januari:cry:.

Jag skaffade mig en ny donna Kanel på 9 år. Fux (jag har aldrig gillat fuxar...:crazy:). Hon har rest runt en hel del och haft föl -09 e- Quarterback och tja.. sen har det inte hänt så mycket mer än att hon varit till försäljning.
Jag har nu haft henne i snart 3 månder och hon går från klarhet till klarhet. Jättekul!!!:D Tänk vad mycket mat och planenlig träning kan göra.

Hon är e. Don Primero u. Karamell (f1)- Gauguain de lully. Fantastiska gångarter 8 10 9 och jag inser att bättre häst än så här gångartsmässigt kan jag nog inte hitta en gång till i mitt liv. En härligt ridbarhet och mjukhet ger mycket ridglädje!

I dagsläget är hon inte starkare än att vi klarar rida en LB, men så fort galoppen blir mer självbärig orkar hon nog ta sig runt LA klasser till hösten. Hon har gjordtvång som mildras så länge vi har rutiner som följs, så hur det blir på tävling ska bli intressant...:grin:

Sen blir det MSVB det är mitt lägsta mål i dagsläget.

http://youtu.be/95lLFDnDAD4

Vi rider ännu bara grundarbete med takt, tempo osv.. då det är just det som brister.

miagi

*KL*

Nu har jag inga flashiga helkroppsbilder på min dam i rörelse :cool:

Men i vilket fall, det är en bestämd dam på 173 cm e. Looping u. Landlord. Född -03 så lagom ålder. Hoppstammad och använd som hopphäst fram tills jag tog över henne, placeringar upp till 1.15. Men nu ska här dressyras (matte är för feg för hoppning, och dressyr är sjukt mycket roligare!) så förvandlingen sker succesivt.
Hon har åsikter och idéer om nästan allt, det gäller bara att övertyga henne om att mina idéer är de bästa ;)

Första delmålet är att börja starta mindre tävlingar nu till hösten, hon har börjat bli stadig och litar på mig nästintill fullt ut. Målet är ju att hon om två år ska gå MSV utan problem. Hon rör sig riktigt trevlig och är snygg att se på i rörelse. Nu har vi nyligen bytt stall till ett stall med bättre träningsmöjligheter så snart borde det hända saker på riktigt!

Och självklart lyckas jag inte lägga in några bilder på henne...

Senast ändrad:

KL

Jag kan ju slänga in en kort presentation om min nya. Det är ett sto född -01 e. Sofix u. Galopada, importerad från Polen i våras. Efter att ha genomlidit mitt värsta hästår någonsin så är jag nu inne på min tredje häst inom loppet av 13 månader, och min förhoppning är naturligtvis att denna damen är här för att stanna. Hon har haft 3 föl tidigare och gått 1.10 nere i Polen, dressyrmässigt vet jag inte alls vad hon kan.

Jag kan slänga in en bild och en video på henne. Jag är väl medveten om vad vi behöver jobba på men Rom byggdes som bekant inte på en dag. Vi jobbar vidare och prio ett är att få henne lugn, prio två får bli att "vända" på halsen och få bort den fantastiskt smickrande underhalsen och bygga på obefintliga överlinjen som hon har just nu. :)
32345204.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=aQt4lnZgdWY

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 217
Senast: tanten
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 591
Senast: DarkInNight
·
Dressyr Kände att nu som den avelsnörd jag är så vill jag gärna ha en uppdatering med stam på era/våra hästar här ute på dressyr :) Vi har en...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 228
Senast: LECH
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka