Våra blivande dressyrhästar

Min lille treåring är hos inridare sen två veckor. Igår hälsade jag på honom och fick se honom skrittas uppsutten. Jag stod med ett fånigt flin hela tiden, glad och stolt! Märklig känsla att se de små bli ridna första gången...

Min gräddbulle har blivit en tjock gräddbulle. Hon får gå i ponny hagen nu. Funderar på att ta henne som handhäst lite. :)

11_by_erehsidne-d7m0zpp.jpg

tyutyutyututu_by_erehsidne-d7m0zib.jpg

@super Min var inte alls typen att gå in bakom hand (tvärtom) så jag hade inte det problemet. Däremot gapade min ifrån bettet, i hans fall för att inte ta förhållning (han försökte sätta av i galopp i alla gångarter och öka i galoppen, han var ny ifrån banan ;)) och det hjälpte kineton:en massor med, att även om han gapade och stängde av ifrån bettet så fick jag lite handbroms över nosryggen istället. Jag hade min i kombination med engelsk nosgrimma, just eftersom han gapade och jag ville reglera hur mkt han skulle kunna gapa ifrån bettet.

Min 2åring har fått gräsmage och mår toppen :p testade lägga på sadel häromdagen utan problem, annars går hon mest i sin hage med kompisen och blir runda som sagt.

Hennes mor står i skrivande stund med stenhårt juver och mjölk, så snart borde det komma ett småsyskon :love: såå spännande!

Hollie e.Highcruiser-Sack-Flamingo
10410284_10152188907816344_7147883257497330274_n.jpg

Charlo post: 16460830 skrev:
.... och mkt riktigt föddes en ny dressyrkaramell inatt!!

Jag har stoet utlånad så fölet är inte mitt, men jag är så stolt över min sollan som tillverkar så fina fuxbarn :love:

Hingstunge e. Luxus cml

10357836_10152192163101344_1073869265342289196_n.jpg
Oh en sån söt karamell :love: Och ben på metervara;)

kl
Så kul att läsa om allas dressyrstars oavsett ålder:)

Min 4åring har varit på vidareutbildning hos unghästutbildaren. Så nu sitter galoppfattningarna, även den så svåra vänstergaloppen, yah. Lite små trotsig och testat lite gränser med sköte sig helt ok.
Nu är lillfjant på sommarsemester i en månad innan vi tar upp ridningen igen.

@TBT ja långa fölben :D dom är som små spindlar :love:

Ska bli kul med lite nya bilder ifrån dom när han rätat upp sig, och om ca en månad åker jag och hälsar på, tar nog med systemkameran ;) även om månadsgamla föl brukar vara små köttbullar...

Skönt att avsluta bra innan sommarsemestern! Jag har trixat med högergaloppfattning hos femåringen, men nu sitter den fint!

• Gilla
Reactions: TBT
@Fenestra vilken underbar uppsyn :love: men jag kan inte se filmen ?

@happyrider ja han är ljuvlig och allt det vita gör ju att han syns i mängden :love: men utan att stirra sig blind på färgen så tycker jag även att han har en riktigt trevlig typ och front redan....

@phie ja en riktig liten prins är han :love: gillar att posa redan enligt ägaren :D (förtydligar att det inte är mitt föl, utan äger mamman samt syskon).

Hej!

Vilka superfina hästar alla har!

Jag tänkte också våga mig på att hoppa in i tråden. Då min kära ponny numera är pensionär så köpte jag lilla Jullan i december. Hon är född 2010 och efter JJ Rayban-Sack. När jag köpte henne var hon riden ungefär en månad, men dessvärre har vi haft ett himla oflyt där den ena skadan har avlöst den andra... Därför har det blivit väldigt lite ridning under första halvåret, men nu är hon iallafall riden 6 veckor sedan hon blev friskförklarad. Nedan är några bilder från gårdagens träning. :)

image_zps7a17aa9e.jpg

Mvh Smallgot

Hej!

Vilka superfina hästar alla har!

Jag tänkte också våga mig på att hoppa in i tråden. Då min kära ponny numera är pensionär så köpte jag lilla Jullan i december. Hon är född 2010 och efter JJ Rayban-Sack. När jag köpte henne var hon riden ungefär en månad, men dessvärre har vi haft ett himla oflyt där den ena skadan har avlöst den andra... Därför har det blivit väldigt lite ridning under första halvåret, men nu är hon iallafall riden 6 veckor sedan hon blev friskförklarad. Nedan är några bilder från gårdagens träning. :)

image_zps7a17aa9e.jpg

Mvh Smallgot
Den va riktigt fin:) Trevlig modell.
Min 10:a har semester och ägnar sig åt det här ist för arbete:D
mms_20140620_zpsuvlplmo0.jpg

@Smallgot trevlig häst! :D

Stoet på min avatar är e Sack (numera avelssto) och har hittills lämnat tre fina ungar.
För några år sedan funderade jag på att lägga just JJ Rayban på henne.... men valet föll på Zuidenwind istället.
Men kul att se din med den kombon!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka