Våra blivande dressyrhästar

@Charlottee : Tack så mycket! :) Och vad roligt, vilket sammanträffande! :D

KL

Lilla damen fyller 4 år idag, så det firar vi med morötter och träning! :)

image_zps24166fdd.jpg

Hon fick förra året åttor på skritt och trav och i år galopperade hon till sig en åtta även på galoppen på treårs.
Det är en connemara, just nu strl D men var 147 på treårs och hon är inte färdig, så det blir nog en D+ :angel: Det gör förstås inte mig något eftersom jag är 18+...

Vi skyndar extremt långsamt. Jag är fortfarande på tok för tung för att ens fundera på att rida henne, kommer göra en gastric bypass i höst som borde lösa det problemet. Ska lämna henne till en vän för förarbete/inridning senare i sommar och sen förhoppningsvis två omgångar nästa år en på våren och sen inför kvalitets som jag inte rider själv, det klarar inte mina nerver...

@Ickiz Jag håller med, vilken skillnad! Heja er! keep up the good work :bow:

KL.
Min 12a och hennes polare har fått en ny mindre hage att beta av, men dom håller sig mestadels nära sina mindre kompisar i den lilla hagen... pga gräset kan dom inte gå ihop längre under denna period ;) dom är så söta och håller ihop ändå :love:

Jag tycker Hollie känns så klar nu och mer som en 3åring än 2åring.. om det är bra lr dåligt får vi se :angel:

10492208_10152213940096344_6491105405950639912_n.jpg

@happyrider ååå så härligt! :banana: Det är en häftig känsla att få sitta upp första gången!!

Hollie har haft sadeln på sig förra veckan och jag längtar efter att få sitta upp i höst :love:

Lika okomplicerad som sin bror i dessa avseende

10456131_10152212923991344_7090840781670409405_n.jpg
Ja det var en märklig känsla. Tänk vad lite som behövs för att man ska vara lycklig i flera dagar.... Jag skrittade inte ens :grin:

Jag hämtar hem honom på torsdagskväll och planen är att rida några gånger hemma och därefter en rejäl betesvila.

@Smallgot Har faktiskt tänkt på var du och din lila ponny tagit vägen! Vad kul att du ska ffat en ny häst, ser riktigt trevlig ut:).

@Ickiz Med den stammen är risken stor att det blir en hoppkanon:p. Men den lär kunna trava vackert också!

@rostad Är den inte den som varit till salu? Ska du behålla istället?

@Fiorano Har inte bestämt mig om jag skall sälja honom eller inte. Han har varit till salu, men känner att det är en sådan fantastisk häst så att jag vill egentligen inte sälja honom samtidigt jag känner att han är för stor för mig. Så vet inte vad som händer... Har folk som vill köpa honom, men vet inte hur jag ska göra :nailbiting: Tiden får avgöra :angel: Får väl ta mig i kragen och bestämma mig någon gång! Har velat sedan han föddes.

@rostad Det är inte lätt det där! Jag sålde ju min e Damino-QE som ettåring för att han skulle bli för stor. Och stor är han men i ärlighetens namn ångrar jag faktiskt ändå lite att jag sålde:o. Han blev så mycket finare än jag kunde tro...

@Fiorano Det är lite det jag har känt. Har som sagt velat på att sälja sedan han var liten. Samtidigt är han en riktig kanonhäst! Fantastisk att rida, lättlärd och ambitiös. Tråkigt att göra av med en sådan häst, speciellt med tanke på att det är storleken som är orsaken till försäljningstankar. Men samtidigt, han är stor och har redan gott om hästar. Ja, det är svårt :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka