Våra 20+'are

Sv: Våra 20+'are

Tack! Grattis själv till de fina procenten! :D

Tunga banor är något som inte heller min gillar, han blir så där "härligt" tuggummiseg. :crazy:

Funderar själv på att prova på ett MsvB:1 program längre fram i år om tillfälle ges. Vi har ridit det för flera år sen men hade inte fått till samlingen ordenligt så fick bara runt 55% då. Mitt mål har hela tiden varit att rida ett godkänt MsvB innan han pensioneras, får se om vi når det. :p

Grattis! :) Visst har vi setts nån gång hemma hos Kamomilla? Eller är jag ute och cyklar helt nu? :D

Tack! :D Hemma hos Kamomilla har jag aldrig varit, men jag tror att vi såg på en buketräff i Uppsala för några ("många") är sen ;). Jag har bara varit på en, den där vi var på Mama Meze. Jag fick lift med gern till och från träffen.

Tack! :D Hemma hos Kamomilla har jag aldrig varit, men jag tror att vi såg på en buketräff i Uppsala för några ("många") är sen ;). Jag har bara varit på en, den där vi var på Mama Meze. Jag fick lift med gern till och från träffen.

Då var jag oxå med :)

KL

Film från idag

Härligt tråd! Kul att läsa om alla pigga gamlingar! Jag har också en, som är född 1992, varmblodstravare som kom till stallet när han var 6år. Travtränad hela livet, men aldrig startad. Ni ska få se en bild på varför snart ;) Han reds in på några månader när han kom och hade gått upp i vikt. Sedan var han i min mors turridningsföretag tills jag fick honom för prick 10år sedan, när jag var ynka 9år gammal.

Sedan dess har vi tävlat, tränat, haft kul och bara myst ihop. Dock för si sådär två år sedan fick jag sluta rida dressyr. Han har sedan han kom varit lite tjock i höger bak, men då för två år sedan blev det värre, som en tennisboll kändes de som. Dock verkade han inte ha ont av det, men jag lade ner dressyren då och har sedan dess ridit i skogen. Trappat ner mer och mer nu, även om han inte förstår att han är gammal. Han är nästan ganska för mycket för tjock, men jag försöker hålla igång honom med promenader och någon ridtur eller två i veckan. De går på fritillgång, så inte så mkt mer att göra åt saken. :P

Nu mer tricktränar jag mest och rider i grimskaft runt halsen. Rolig träning för mig och för honom måste jag erkänna. Och visst kommer den lilla räven fram, bockade gjorde han för första gången på säkert ett år i söndags. x) Kul var det, skrattade mest och försökte driva på lite så han skulle sluta, men han var som en jäkla studsboll. Efter den lilla rodeogaloppen gick allt fint sen, undrar vad som flög i honom x)

I söndags, utför trick*flabba läppar*, Här ser ni också antagligen anledning till varför de inte fick honom att starta på travet. Överkäken är någon gång i hans tidiga liv knäck på mitten i princip och har växt ihop snett. Så han sliter tänderna snett också. Han hade antagligen väldigt ont av detta länge och de vi köpte honom av sa att han sprang snett, fick inte med sig vänster bak och ansträngde väl då antagligen höger bak mer? Vilket också kan vara en anledning till att han inte pallar med dressyren längre i höger bak? Låter de logiskt? x) Den dagen han inte kan äta eller få i sig ordentligt med mat tar jag bort honom dock, fantastiskt att han kan vara fet som en öltunna med de där tänderna. Veterinären är här och kollar regelbundet och allt verkar bra än så länge :)

Söta är vi iaf (A)
DSC00380_zps1540ee49.jpg

I vintras:
DSC_0057_zpsfc444c40.jpg

Sommar 12, jaga broms i hagen är roligt (Y)
Bild7_zps890682f9.jpg

Förra vintern eller förrförra x)
DSC_0035_zps4afff30e.jpg

Ja där var ju jag också! :)
Du vet väl att man måste kvala till MsvB numer?

*vinkar lite* :D

Japp, men jag funderade mer på programridning. ;) Det är några klubbar som har sommarträningstävlingar här.
Men om man har ridit MsvB tidigare, måste man ändå kvala om man mot förmodan skulle få för sig att lösa licens och grejjer?. :confused: Kanske skulle ta och kontakta förbundet. :p

Jag tror att man måste kvala även om man ridit det förut, men jag är inte säker. Kolla gärna och förmedla svaret här så får jag också veta :D Har ju ridit MsvB innan tävlingsuppehållet pga graviditet, och att gå ut i en LA nu känns sådär...

*allmänt kl*
Har era gamlingar också svårt att släppa vinterpälsen? Och har ni några mirakeltips för att få loss allt? Wille har mest det ulliga kvar...

*allmänt kl*
Har era gamlingar också svårt att släppa vinterpälsen? Och har ni några mirakeltips för att få loss allt? Wille har mest det ulliga kvar...

Vigge har en hel del päls kvar O_o... Har tyvärr inga mirakeltips, men tar gärna emot! Det tips som jag skulle kunna ge är att när jag tar bort päls så använder jag mig av en "furminator" som får med sig en del päls när man drar.

Nollad på träckprov sen många år, fri tillgång på bra hö + tillskott av kraft/betfor/örter. B-vit har han fått förr men jag har aldrig sett någon direkt effekt av det... Överlag har han alltid haft kass vinterpäls, det blir bara ulligt och gulligt, inte tjockt och värmande.

Mini-Me - Funkar Furminatorn även på kort men ullig päls? Vet att vi har nåt liknande till katten som är helt suverän! Kanske ska tjuva med den till stallet :D

Du måste ha ridit 2st Msvc program med minst 62 % under den senaste 24 månaders perioden för att vara kvalad till Msvb.
Sen gäller det i 24 månader. Under den perioden skall man rida Msvb med minst 62% för att få fortsätta rida Msvb annars får man börja om och kvala på nytt.:) Alla kvalen / resultaten gäller i 24 månader. Inte konstigt att det är många starer i Msvc.

Ah, tack för info! Då är det kört för mig som haft långt uppehåll pga barn... Ja, MsvC här i området fylls på ca 30 sek, galet!

*allmänt kl*

Nej, faktiskt inte. Min börjar fälla först och är klar först i stallet, nu har han bara den fula pälsen på benen (senorna kvar). Men resten är fin sommarpäls, dock så är den inte längre så kort som när han var yngre... :meh:

Du måste ha ridit 2st Msvc program med minst 62 % under den senaste 24 månaders perioden för att vara kvalad till Msvb.
Sen gäller det i 24 månader. Under den perioden skall man rida Msvb med minst 62% för att få fortsätta rida Msvb annars får man börja om och kvala på nytt.:) Alla kvalen / resultaten gäller i 24 månader. Inte konstigt att det är många starer i Msvc.

Tack för info! Typiskt säger jag med, orka hålla på att rida MsvC... :p Jag fattar inte varför de programmen inte kunde fortsätta vara LA:5 och 6 heller för den delen? :confused:

Tack! Ponnyn är verkligen en guldklimp!! :bow:
Han tycker inte han är senior :D

Det verkar han vara, trots en kort filmsnutt så ser man att han tar hand om sin ryttare. :)

Haha! Känner igen det där! Min är övertygad om att han bara är 5 för det mesta. :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 556
Hästvård Ni som inte hängt med, kort resume: Dec 04 - hästen ofräsch. vet kommer ut, muskelskada VB, halt VB i skritt och HB i trav initialt...
Svar
11
· Visningar
1 663
Senast: mackan
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar