Sv: Våra 20+'are
Härligt tråd! Kul att läsa om alla pigga gamlingar! Jag har också en, som är född 1992, varmblodstravare som kom till stallet när han var 6år. Travtränad hela livet, men aldrig startad. Ni ska få se en bild på varför snart
Han reds in på några månader när han kom och hade gått upp i vikt. Sedan var han i min mors turridningsföretag tills jag fick honom för prick 10år sedan, när jag var ynka 9år gammal.
Sedan dess har vi tävlat, tränat, haft kul och bara myst ihop. Dock för si sådär två år sedan fick jag sluta rida dressyr. Han har sedan han kom varit lite tjock i höger bak, men då för två år sedan blev det värre, som en tennisboll kändes de som. Dock verkade han inte ha ont av det, men jag lade ner dressyren då och har sedan dess ridit i skogen. Trappat ner mer och mer nu, även om han inte förstår att han är gammal. Han är nästan ganska för mycket för tjock, men jag försöker hålla igång honom med promenader och någon ridtur eller två i veckan. De går på fritillgång, så inte så mkt mer att göra åt saken. :P
Nu mer tricktränar jag mest och rider i grimskaft runt halsen. Rolig träning för mig och för honom måste jag erkänna. Och visst kommer den lilla räven fram, bockade gjorde han för första gången på säkert ett år i söndags. x) Kul var det, skrattade mest och försökte driva på lite så han skulle sluta, men han var som en jäkla studsboll. Efter den lilla rodeogaloppen gick allt fint sen, undrar vad som flög i honom x)
I söndags, utför trick*flabba läppar*, Här ser ni också antagligen anledning till varför de inte fick honom att starta på travet. Överkäken är någon gång i hans tidiga liv knäck på mitten i princip och har växt ihop snett. Så han sliter tänderna snett också. Han hade antagligen väldigt ont av detta länge och de vi köpte honom av sa att han sprang snett, fick inte med sig vänster bak och ansträngde väl då antagligen höger bak mer? Vilket också kan vara en anledning till att han inte pallar med dressyren längre i höger bak? Låter de logiskt? x) Den dagen han inte kan äta eller få i sig ordentligt med mat tar jag bort honom dock, fantastiskt att han kan vara fet som en öltunna med de där tänderna. Veterinären är här och kollar regelbundet och allt verkar bra än så länge
Söta är vi iaf (A)
I vintras:
Sommar 12, jaga broms i hagen är roligt (Y)
Förra vintern eller förrförra x)