Våra -09or???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Våra -09or???

Åh vad kul med ett Thoroddur-föl!! :love:
UPPDATERA om... eh.. få se nu... ett halvår drygt!

/Anna

Spurning kommer med flyget från Island ikväll tillsammans med sin dotter efter Hágangur. Har ännu inte sett dottern och det skall bli riktigt spännande!:)

Spurning är beräknad att föla i början på maj och nu känns det bara som en VÄLDIGT lång väntan för henne och dom andra damerna!

Min Svala är betäckt med Tháttur frá Arnarhóli :)
Hon är nu 180 dagar dräktig:D
Så i mitten av april förväntas hon föla,det skall bli sååå spännande!:D

Jag har betäckt min Embla med Askur Frá Holtsmula1.
Askur är musblack.
Dygn 112, beräknad till 090630.
Kommer förmodligen att behålla fölet, lite beroende på.

Vaka är återigen dräktig med Skyr från Lindnäs. Borde föla i början på juni.
Spá är dräktig med Baugur frá Vidinesi 2. Borde föla i slutet på juni.

Ska bli kul med två isisföl samma år. Det känns som det blir lättare att se skillnader och likheter på dem då.... Båda stona är från Vidvik.

Våra båda damer är betäckta med Feykir från Knutshyttan (har 2 avkommor e. honom innan, supertrevliga och fina)
Thrumuflekka är e. Trostan frá Kjartansstödum, fölar i juli/augusti pga att hon resorberade första "fölet" och betäcktes om. Hennes föl ägs av Ewa Wik
och det blir förmodligen en rödskäck som hennes tidigare avkommor ;)

Yr är e. Krapi ee Baldur frá Bakka, ska föla i maj/juni och där gissar jag på skimmel men det kan ju även bli fux om jag har tur hehe, dock ska hennes
föl säljas.. :( man kan ju inte ha kvar dom alla tyvärr!

Förväntad blup är 110 på båda tror jag det var ;p inte under iaf!

Mitt sto är betäckt med Meistari frá Vestri-Leirárgörðum. Blup 111 ståendes på Island.

Hon beräknas föla någon gång i juli.

Glodis är fux med ljus man och svans och bär silvergener. Hennes blup har jag ingen aning om, men den är nog inte bra. Hennes stam är inte bra, men det var inte därför jag köpte henne heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
Avel Hej! Jag har ett sto på hela 7 år! Hon väntar nu sitt första föl, bf: Maj 2021. Men nu har hon blivit farlig!! Och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 945
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar