Var tog skäck-Flipi vägen?

kopur

Trådstartare
Hittade en gammal bild när Nina K rider honom och om jag inte minns rätt stog han på station hos Johanna Elgholm en sommar. Men vad hände sedan? Inser att jag inte hört talas om honom på jättelänge... En häst med den färgen brukar ju märkas i mängden!

Sv: Var tog skäck-Flipi vägen?

Är det Flipi fra Vatnsleysu du menar? I så fall så flyttade han till Danmark för några år sedan. www.isgo.dk

Min kompis har ett skäcksto efter Flipi vid namn Perla.

hej bara nyfiken på om det är fler här som har avkommor efter honom? skulle va kul och veta vilket år de är födda isf och hur det har gått med utbildning osv... ;)

det där blev till att tänka riktigt ordentligt... ;) borde alltså bli ett sto efter flipis mammas syster??? ;) vad var det för färg på ditt sto då?

Nånting sånt där tror jag.. ;) Hon har iaf Sörli frá Saudarkroki i stamtavlan, som morfar eller nåt och det hade Flipi med. :love:

Såhär såg mitt sto ut:

Vad kul ;) tycker det är spännande med släktforskning på hästar med hihi var hennes föräldrar svarta eller skäck?

Det tycker jag med, jätteroligt är det! :D Vet tyvärr inte alls hur hennes föräldrar såg ut, letar för fullt efter bilder men hittar inga. :( Jag tror hennes pappa Sörli frá Stykkisholmi såg ut precis som henne iaf. :D

Anmälde mig på WF nu tänkte man kunde hitta mer där, men dyrt... ;) Ingen mer som har avkommor eller avlägsna släktingar till Flipi??? ;)

okey ;) bra att veta och tur att jag inte hunnit anmäla mig där innan ;)

Jaha vad kul, en kusin till mitt sto med andra ord hihi skäck, svart eller annat???

Alldeles tråkigt svart/brun..;) Men han har en "transparant" stjärn och extremt mkt vita hår på ena kotan bak! lite kul, tror att vissa av Sokkis skäckanlag slår igenom där.
Hans "stjärn" började som vita hår i pannan som föl och har nu ökat till, ja, en transparant stjärn!
Väldigt trevlig häst!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 744
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 906
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat