Jag tänker att det blir en poänglös diskussion när man pratar om hur det är, eller hur det inte är, för prostituerade. Givetvis så bör det finnas olika upplevelser och tankar kring det hela inom gruppen. Att då lyfta enstaka individer hit eller dit som det ibland görs i debatten blir därför såklart helt meningslöst. Men att männskohandel är världens tredje största illegala handel säger en hel del, och att den organisation jag volontärarbetade för uppskattade att ungefär 80% av de som arbetar i red light i Amsterdam är utsatta för just människohandel säger också en hel del. Sedan utöver ren och skär människohandel så kommer det ju flertalet nyanser av begreppet frivillighet i relation till både utsatthet, psykisk hälsa osv. Jag skulle inte dra mig så långt som att jag skulle säga att det inte finns någon lycklig prostituerad, det finns det med största sannolikhet, men det är helt irrelevant i sammanhanget. Om du är en sådan som sedan inte får sälja sex lagligt och blir klappad på huvudet av kvinnorättsorganisationer eftersom i princip hela industrin består av människohandel, våldtäkter och annan skit. Ja, snyft då. Så är det när man är en del av ett samhälle, man måste göra det som är bäst för de allra flesta och göra uppoffringar därefter.
Man köper inte sex, och man säljer inte sex om man nu anser sig vara den lyckliga horan, för den stora massans skull som våldtas.