Var tionde man har någon gång köpt sex

Ja, det är nog lätt för många män att välja att tro på "den lyckliga horan". Och det brukar ju ofta komma fram nån tjej/kvinna som känner en annan tjej/kvinna som minsann säljer sex för att hon trivs så himla bra och mår så jättebra osv osv. Så just precis den tjejen/kvinnan mannen utnyttjar KAN ju vara en sån! :banghead:

En annan tänker ju att även om, säg en av tio (det tror jag är väldigt högt satt men ändå) prostituerade gör det helt av egen fri vilja, så är det nio av tio som INTE gör det med glädje av egen fri vilja utan pga ekonomisk eller social utsatthet, människohandel, som självskadebeteende, u name it, och det BORDE ju vara en risk en normal man inte är villig att ta. Men tyvärr är det inte så utan normala män väljer att vara extremt naiva och tro att just den tjejen/kvinnan de träffar är en minoritet som bara älskar sitt jobb...
Kom in på den här diskussionen när jag träffade en kompis nya kille för första gången. Kan ju alla att dittills trevlig kväll blev total förstörd.

Han menade att de tjejer som vill sälja sex (för såna finns det ju enligt honom) ska inte de få sälja sex osv. blev så upprörd och arg så jag åkte hem.
Blev så provocerad av att han skulle försöka övertyga mig om att det är helt rimligt att sälja sex. Och nej första intrycket av honom är ju inte super.

Så den här övertygelsen är nog mer utspridd än vad man tror...
 
Kom in på den här diskussionen när jag träffade en kompis nya kille för första gången. Kan ju alla att dittills trevlig kväll blev total förstörd.

Han menade att de tjejer som vill sälja sex (för såna finns det ju enligt honom) ska inte de få sälja sex osv. blev så upprörd och arg så jag åkte hem.
Blev så provocerad av att han skulle försöka övertyga mig om att det är helt rimligt att sälja sex. Och nej första intrycket av honom är ju inte super.

Så den här övertygelsen är nog mer utspridd än vad man tror...
Grejen är ju att det inte är helt svart eller vitt detta, därför det är så svårt. Det finns dom som råkar extremt illa ut medans det finns dom som inte gör det och faktiskt inte bryr sig så mycket om det faktum att dom säljer sex och faktiskt lever ett gott liv genom det även om det inte är sunt. Men eftersom inte männen som köper kan veta vem som råkar illa ut och vem som inte gör det så är det lika illa oavsett vem dom köper av egentligen.
 
Det är en uppfattning som de allra flesta som jobbar med såna här frågor inte delar med dig.

Det finns säkert vuxna kvinnor med ordnade liv, utan traumatisk bakgrund, friska och hälsosamma och med ordnad inkomst, utan missbruk osv som säljer sex till väl utvalda, fräscha män som behandlar dem respektfullt. Men de är definitivt inte fler än de som ser det som sin enda inkomst, för att försörja sig/sitt missbruk/sin familj/vad-det-nu-kan-vara, eller de som gör det som självskadebeteende pga psykisk ohälsa, eller de som blivit "inlurade" i det eller känner sig tvungna att säga ja för att få den där nya telefonen som alla andra har istället för en gammal, eller inte vågar säga nej till en "kund" som ljugit om sin ålder eller vad det nu kan vara.
Och det är vanligt att tjejer/kvinnor som är mitt i det säger att de gör det helt frivilligt men som senare inser att de gjort det pga dåligt mående, obearbetade trauman, låg självbild, missbruk osv.
Och vad är det som gör att du tror att inte jag är insatt i det? Tänker inte outa för mycket om mig själv nu men jo, jag har definitivt mer koll och kontakter än vad du har när det gäller det där. Och jag har inte skrivit att det är fler som gör det frivilligt än som inte gör det för så är det självklart inte, men det finns otroligt många som faktiskt gör det och fungerar med det.

Folk har en så otrolig skev bild av hur den som säljer sex är och hur dens situation är. Folk måste sluta vara så naiva och tro att inte faktiskt alla kan hamna på det spåret för man får inte glömma bort att det är otroligt enkla snabba pengar utan någon direkt ansträngning, speciellt inte för dom som har en väldigt öppen obrydd relation till sex.

Sen så kan man ju diskutera hur sunt det är eller huruvida det kan bli ett beroende för pengar är beroende det också. Det finns dom som blir beroende av dessa snabba pengar som kommer in och det går överstyr och det är såklart inte bra.

Och nej jag försvarar inte att det är rätt att utsätta sig för sånt här men det är så verkligheten ser ut för väldigt väldigt många "normala" vuxna kvinnor som gör det utan att dom måste. Iallafall inte i början. Sen får man inte glömma att dom som kommer i kontakt med vården eller dom som hjälper dom som prostituerar sig är dom som syns. Sådana som jag pratar om upptäckts inte av någon. Iallafall inte sålänge det hålls under kontroll.
 
Senast ändrad:
Vad menas med "oaktsam våldtäkt"? Vad är skillnaden mellan det och "annan" våldtäkt?

Väldigt förenklat så våldtäkt så har offret signalerat att hen inte vill och förövaren uppfattat det. Förövaren vet att hen inte vill. (undantag finns, person som är i vanmakt etc). Oaktsam våldtäkt så har förövaren inte säkerställt att offret vill, att det finns samtycke.

Våldtäkt kräver uppsåt, oaktsam våldtäkt kräver som namnet skvallrar om inte uppsåt men grov oaktsamhet. Och uppsåt och oaktsamhet är då gentemot om det finns samtycke.

Oaktsam våldtäkt ska ta bort "jag trodde arr hen ville" I lägen där en normalt funtad människa borde insett att det var långt från självklart.

Ett lättförståeligt exempel är sömn. Någon som sover protesterar inte och det krävs inte hot eller våld. Ingen våldtäkt (I normalfallet, sover man halvt medvetslös för man är kraftigt berusad eller har tagit sömnmedel kan det bli annorlunda). Men om personen sover är det väldigt svårt att hävda att det fanns samtycke. Så där kan man bli fälld för oaktsam våldtäkt.

Och en person som köpt sex av en kvinna som han misstänkte var offer för trafficking har dömts för sexköp och oaktsam våldtäkt. Misstanken om att hon var offer för trafficking, men att han ändå hade sex med henne gjorde att han ansågs oaktsam kring att det fanns samtycke.

Det finns än väldigt lite praxis kring oaktsam våldtäkt men sömn (hos offret) finns flera domar.
 
Och vad är det som gör att du tror att inte jag är insatt i det? Tänker inte outa för mycket om mig själv nu men jo, jag har definitivt mer koll och kontakter än vad du har när det gäller det där.

Och... Hur tänkte du nu när du i princip i samma andetag ifrågasätter min uppfattning om hur insatt du är, för att direkt därefter bestämt hävda att du har mer koll och kontakter än vad jag har? Hur kan DU veta nåt om MIG som JAG omöjligt kan veta om DIG?

Vidare lite förvirrad, du skriver att väldigt väldigt många normala vuxna kvinnor gör det utan att de måste, "iallafall inte i början". Om det är så frivilligt och bra etc - varför är det då "iallafall inte i början"?
 
Och... Hur tänkte du nu när du i princip i samma andetag ifrågasätter min uppfattning om hur insatt du är, för att direkt därefter bestämt hävda att du har mer koll och kontakter än vad jag har? Hur kan DU veta nåt om MIG som JAG omöjligt kan veta om DIG?

Vidare lite förvirrad, du skriver att väldigt väldigt många normala vuxna kvinnor gör det utan att de måste, "iallafall inte i början". Om det är så frivilligt och bra etc - varför är det då "iallafall inte i början"?
Men om du är i liknande situation som mig så har vi sjukt olika folk vi träffat och "arbetat" med, jag har kontakter lite överallt med dom som gör detta på en frivillig bas med ordnade och bra liv.

"Iallafall inte i början" är det när någon som vill ha en ny telefon för dom tröttnat på den gamla och bara ska samla ihop till den, upptäcker hur lätt det är och hur mycket pengar man kan tjäna och sen är det lätt att vara fast. Det blir som med allt som liknar missbruk kan man väl säga, tillslut så "måste" man ha mera pengar utan att man egentligen behöver dom, lite som ett spelberoende. Det ger en kick och endorfiner när dessa pengar delas ut för det ofta väldigt lilla jobbet, det ger en känsla som är bra. I början, sen så som med allt när man slutar känna sig nöjd så går det snabbt utför, man blir slarvig och då kan det gå mindre bra och gå ut över hälsan på ett negativt sätt.

Och jag som sagt pratar om eskorter med ordnade liv men som kommer in på spåret att "hur ska jag få mer pengar snabbt". Det är viktigt att folk vet att dom är otroligt många fler än vad man kan tro. Det är därför hela denna diskussionen blir så skev, därför det blir en stor förvirring för dom "stackars" männen som inte kan eller bryr sig om skillnaden.
 
Men om du är i liknande situation som mig så har vi sjukt olika folk vi träffat och "arbetat" med, jag har kontakter lite överallt med dom som gör detta på en frivillig bas med ordnade och bra liv.

"Iallafall inte i början" är det när någon som vill ha en ny telefon för dom tröttnat på den gamla och bara ska samla ihop till den, upptäcker hur lätt det är och hur mycket pengar man kan tjäna och sen är det lätt att vara fast. Det blir som med allt som liknar missbruk kan man väl säga, tillslut så "måste" man ha mera pengar utan att man egentligen behöver dom, lite som ett spelberoende. Det ger en kick och endorfiner när dessa pengar delas ut för det ofta väldigt lilla jobbet, det ger en känsla som är bra. I början, sen så som med allt när man slutar känna sig nöjd så går det snabbt utför, man blir slarvig och då kan det gå mindre bra och gå ut över hälsan på ett negativt sätt

Och jag som sagt pratar om eskorter med ordnade liv men som kommer in på spåret att "hur ska jag få mer pengar snabbt". Det är viktigt att folk vet att dom är otroligt många fler än vad man kan tro. Det är därför hela denna diskussionen blir så skev, därför det blir en stor förvirring för dom "stackars" männen som inte kan eller bryr sig om skillnaden.

Du ser många sådana kvinnor. Varför ser inte andra dessa kvinnor? Jag tänker nu på de unisona vittnesmål från socialtjänster, polisen, uppsökande organisationer osv. Går dessa eskorter helt under deras radar?

Och du tror inte det gör negativa saker med en människa att sälja sin kropp? Eller att det där starka behovet av konsumtionsvaror, som gör att de säljer sin kropp för att finansiera det, egentligen bottnar i att något är trasigt r edan innan?

Och dessa eskorter du beskriver, mår de bra när de levererar sina tjänster? Mår de bra efteråt?

Jag har extremt svårt att få ihop det helt ärligt. Inte att de SÄGER så. Men att det på riktigt skulle vara så om man skrapade minsta lilla på ytan. Att en välmående människa väljer att sälja sin kropp och inte berörs negativt av det.
 
Men om du är i liknande situation som mig så har vi sjukt olika folk vi träffat och "arbetat" med, jag har kontakter lite överallt med dom som gör detta på en frivillig bas med ordnade och bra liv.

"Iallafall inte i början" är det när någon som vill ha en ny telefon för dom tröttnat på den gamla och bara ska samla ihop till den, upptäcker hur lätt det är och hur mycket pengar man kan tjäna och sen är det lätt att vara fast. Det blir som med allt som liknar missbruk kan man väl säga, tillslut så "måste" man ha mera pengar utan att man egentligen behöver dom, lite som ett spelberoende. Det ger en kick och endorfiner när dessa pengar delas ut för det ofta väldigt lilla jobbet, det ger en känsla som är bra. I början, sen så som med allt när man slutar känna sig nöjd så går det snabbt utför, man blir slarvig och då kan det gå mindre bra och gå ut över hälsan på ett negativt sätt.

För mig låter inte en person som känner ett beroende av de där snabba, relativt "enkla" pengarna, som påverkar handlingarna såpass att det "går snabbt utför" och "kan gå ut över hälsan på ett negativt sätt", som någon som gör det för att den mår så bra i det och trivs så himla bra. Det är det jag har sagt hela tiden - när man börjar gräva lite i det så är det sällan så bra och frivilligt som det låter.
Jag vet inte om jag ska lägga in en triggervarning här och lägga följande i vit text så den som inte vill läsa kan välja att låta bli, vet inte hur känsligt folk tycker det är, men för säkerhets skull så: Triggervarning
När jag själv var aktiv "eskort" var det ingen som kunde ana att det skulle vara nåt annat än frivilligt, öppenhet och "det är så himla enkla pengar" bakom det. Självklart framhöll jag hur himla bra jag trivdes med det! Sanningen kom inte ikapp mig förrän senare.
Jag har senare pratat med många andra tjejer/kvinnor, som berättat liknande saker. Vissa har trivts i början men det har utvecklats i en negativ spiral, som du är inne på. Andra har finansierat missbruk, använt det som självskadebeteende, "försatt sig i övergrepp de själva hade viss kontroll över"... Jag har fortfarande inte pratat med en enda tjej eller kvinna som BARA har goda ord att säga.
 
Det här med inse efteråt. Jag har hört ett antal kvinnor i efterhand beskriva hur de mått av att för husfridens skull ställa upp på sex med den de älskade.

Här är det en person de har starka känslor för. Men där de inte velat ha sex, inte alls eller inte så ofta eller på det vis personen velat. Men de har "valt" att hellre än att skapa tjafs och dålig stämning ställa upp. Vi talar inget våld, inga hot etc. Inte ens en rädsla för att det ska leda till våld eller hot om de säger nej. Men att det ska bli tjafs.

Det har inte gjort ont att ställa upp. Det har inte upplevts som ett övergrepp där och då. Det har inte påverkat deras relation där och då negativt. Det har inte påverkat deras känslor för personen där och då.

Men efteråt. När insikten kommer om att de faktiskt gått med på sex upprepade gånger fast de egentligen inte ville. De mår fruktansvärt dåligt..

Att då tänka sig att sälja sex inte skulle påverka negativt I långa loppet/efterhand känns väldigt.. Naivt?
 
För mig låter inte en person som känner ett beroende av de där snabba, relativt "enkla" pengarna, som påverkar handlingarna såpass att det "går snabbt utför" och "kan gå ut över hälsan på ett negativt sätt", som någon som gör det för att den mår så bra i det och trivs så himla bra. Det är det jag har sagt hela tiden - när man börjar gräva lite i det så är det sällan så bra och frivilligt som det låter.
Jag vet inte om jag ska lägga in en triggervarning här och lägga följande i vit text så den som inte vill läsa kan välja att låta bli, vet inte hur känsligt folk tycker det är, men för säkerhets skull så: Triggervarning
När jag själv var aktiv "eskort" var det ingen som kunde ana att det skulle vara nåt annat än frivilligt, öppenhet och "det är så himla enkla pengar" bakom det. Självklart framhöll jag hur himla bra jag trivdes med det! Sanningen kom inte ikapp mig förrän senare.
Jag har senare pratat med många andra tjejer/kvinnor, som berättat liknande saker. Vissa har trivts i början men det har utvecklats i en negativ spiral, som du är inne på. Andra har finansierat missbruk, använt det som självskadebeteende, "försatt sig i övergrepp de själva hade viss kontroll över"... Jag har fortfarande inte pratat med en enda tjej eller kvinna som BARA har goda ord att säga.

Det är typiskt mänskligt beteende att bortse från framtida konsekvenser. Det är därför det finns så mycket missär som det gör i världen. Fast att inte beakta konsekvenserna gäller inte bara den prostituerade utan även sexköparen. Inte minst i detta fall.
 
Senast ändrad:
Du ser många sådana kvinnor. Varför ser inte andra dessa kvinnor? Jag tänker nu på de unisona vittnesmål från socialtjänster, polisen, uppsökande organisationer osv. Går dessa eskorter helt under deras radar?

Och du tror inte det gör negativa saker med en människa att sälja sin kropp? Eller att det där starka behovet av konsumtionsvaror, som gör att de säljer sin kropp för att finansiera det, egentligen bottnar i att något är trasigt r edan innan?

Och dessa eskorter du beskriver, mår de bra när de levererar sina tjänster? Mår de bra efteråt?

Jag har extremt svårt att få ihop det helt ärligt. Inte att de SÄGER så. Men att det på riktigt skulle vara så om man skrapade minsta lilla på ytan. Att en välmående människa väljer att sälja sin kropp och inte berörs negativt av det.
Både Fuckförbundet och Rose Alliance kan du ju prata med om du vill höra av dessa kvinnor.

Jag tycker det är jävligt nedlåtande attityd från många mot personer som säljer sex, som att de inte vet sitt eget bästa eller att de talar sanning.

Sexarbete är knappast guld och gröna skogar, men det är ju intressant att folk aldrig sålt sex vet mer än de som gör det.
Precis som att hela Sverige varit epidemiologer nu under coronakrisen.
 
Både Fuckförbundet och Rose Alliance kan du ju prata med om du vill höra av dessa kvinnor.

Jag tycker det är jävligt nedlåtande attityd från många mot personer som säljer sex, som att de inte vet sitt eget bästa eller att de talar sanning.

Sexarbete är knappast guld och gröna skogar, men det är ju intressant att folk aldrig sålt sex vet mer än de som gör det.
Precis som att hela Sverige varit epidemiologer nu under coronakrisen.

Varför så aggressiv?

De två nämnda organisationerna har jag tyvärr väldigt svårt för. Helt enkelt för de är så extremt nischade i sin debatt och sina argument och vill överhuvudtaget inte ens beröra den stora delen av sexarbetarnas villkor. Förutom då mantrat om att rättigheter (för sexarbetare) kommer lösa problemen.

Jag har heller från dem inte sett några som helst studier på mående hos sexarbetare som komplett grupp? Eller ens sett dem bemöta de många studier som finns?

Så mina frågor kvarstår. Jag är genuint intresserad av svaren (frågorna i förra inlägget alltså)
 
Jag vill tipsa om kontot Inte din hora på Instagram. Det drivs av personer som själva har erfarenhet från prostitution och ger en helt annan bild än den tex @Grazing här ger.
Jag följer även fler konton som drivs av personer som tidigare, eller fortfarande, säljer sina kroppar och är helt övertygad om att det är en stor andel av de som prostituerar sig som mår skit i prostitutionen och jag kan därför inte se någon fördel i att göra det lagligt.

Det finns säkert personer som trivs med att sälja sex men eftersom det är så stor andel som lider av det känns det inte relevant att fokusera på minoriteten.
 
Du ser många sådana kvinnor. Varför ser inte andra dessa kvinnor? Jag tänker nu på de unisona vittnesmål från socialtjänster, polisen, uppsökande organisationer osv. Går dessa eskorter helt under deras radar?

Och du tror inte det gör negativa saker med en människa att sälja sin kropp? Eller att det där starka behovet av konsumtionsvaror, som gör att de säljer sin kropp för att finansiera det, egentligen bottnar i att något är trasigt r edan innan?

Och dessa eskorter du beskriver, mår de bra när de levererar sina tjänster? Mår de bra efteråt?

Jag har extremt svårt att få ihop det helt ärligt. Inte att de SÄGER så. Men att det på riktigt skulle vara så om man skrapade minsta lilla på ytan. Att en välmående människa väljer att sälja sin kropp och inte berörs negativt av det.
Jag tänker inte nämna anledningen till att jag både känner och vet om många och hur jag ens har kontakt med dom och börjar känna vissa ganska så väl, hur mycket som helst vill jag inte outa mig. Borde vara förståeligt. Och nej det är inte genom vittnesmål eller polis eller några organisationer. Och ja dom går under radarn för det finns mängder av sett att sälja på som ingen märker av.

Och nej igen, det behöver inte vara extrema behov av att skaffa något. Och självklart har väl alla människor någon lite den som inte mår bra men det behöver inte varar den som orsakar till att man börjar sälja sex. Det är oftast för att det är snabba enkla pengar.

Så otroligt otroligt tråkigt att hela tiden vända det på att dom som säljer är offer på alla sätt för det är inte alla. Och igen skriver jag att det givetvis inte är bra att sälja av många olika skäl.

Folk måste kunna börja acceptera att det finns dom som mår bra trots att dom säljer och säljer för att få råd med dyrare saker dom för tillfället inte har råd med och som inte tar skada av sexet.
 
Jag vill tipsa om kontot Inte din hora på Instagram. Det drivs av personer som själva har erfarenhet från prostitution och ger en helt annan bild än den tex @Grazing här ger.
Jag följer även fler konton som drivs av personer som tidigare, eller fortfarande, säljer sina kroppar och är helt övertygad om att det är en stor andel av de som prostituerar sig som mår skit i prostitutionen och jag kan därför inte se någon fördel i att göra det lagligt.

Det finns säkert personer som trivs med att sälja sex men eftersom det är så stor andel som lider av det känns det inte relevant att fokusera på minoriteten.
Jag har aldrig skrivit att alla är frivilliga eller att dom mår bra eller ens skrivit att det ska vara lagligt. Men folk måste få upp ögonon och inse att det är otroligt många som folk inte vet om som säljer och som sköter det på det sättet att dom inte märks av. Det är en otroligt stor gråzon i detta som man också måste se till och inte låtsas som att alla mår såhär och såhär och såhär det punkt slut liksom.

Och det är viktigt att alla som sysslar med att sälja sex räknas då det påverkar männens syn på hur dom ser på sexköp. Männen förstår inte vart sexköp kan leda till och tror att dom köper av en frivillig och fortsätter ha sitt sätt att se på saken. Så dom räknas otroligt mycket dessa som säljer sex men som gör det vid behov och som inte drabbas negativt.

Det var säkert en minoritet förr innan nätet kom som mådde bra samtidigt som dom sålde, men nu med nätet där folk kan plocka vilka dom vill och har väldig koll så har det ökat otroligt.
 
Senast ändrad:
För mig låter inte en person som känner ett beroende av de där snabba, relativt "enkla" pengarna, som påverkar handlingarna såpass att det "går snabbt utför" och "kan gå ut över hälsan på ett negativt sätt", som någon som gör det för att den mår så bra i det och trivs så himla bra. Det är det jag har sagt hela tiden - när man börjar gräva lite i det så är det sällan så bra och frivilligt som det låter.
Jag vet inte om jag ska lägga in en triggervarning här och lägga följande i vit text så den som inte vill läsa kan välja att låta bli, vet inte hur känsligt folk tycker det är, men för säkerhets skull så: Triggervarning
När jag själv var aktiv "eskort" var det ingen som kunde ana att det skulle vara nåt annat än frivilligt, öppenhet och "det är så himla enkla pengar" bakom det. Självklart framhöll jag hur himla bra jag trivdes med det! Sanningen kom inte ikapp mig förrän senare.
Jag har senare pratat med många andra tjejer/kvinnor, som berättat liknande saker. Vissa har trivts i början men det har utvecklats i en negativ spiral, som du är inne på. Andra har finansierat missbruk, använt det som självskadebeteende, "försatt sig i övergrepp de själva hade viss kontroll över"... Jag har fortfarande inte pratat med en enda tjej eller kvinna som BARA har goda ord att säga.
Det här med inse efteråt. Jag har hört ett antal kvinnor i efterhand beskriva hur de mått av att för husfridens skull ställa upp på sex med den de älskade.

Här är det en person de har starka känslor för. Men där de inte velat ha sex, inte alls eller inte så ofta eller på det vis personen velat. Men de har "valt" att hellre än att skapa tjafs och dålig stämning ställa upp. Vi talar inget våld, inga hot etc. Inte ens en rädsla för att det ska leda till våld eller hot om de säger nej. Men att det ska bli tjafs.

Det har inte gjort ont att ställa upp. Det har inte upplevts som ett övergrepp där och då. Det har inte påverkat deras relation där och då negativt. Det har inte påverkat deras känslor för personen där och då.

Men efteråt. När insikten kommer om att de faktiskt gått med på sex upprepade gånger fast de egentligen inte ville. De mår fruktansvärt dåligt..

Att då tänka sig att sälja sex inte skulle påverka negativt I långa loppet/efterhand känns väldigt.. Naivt?
Det finns tydligen en kategori prostituerade som inte lider av det; psykopater.
Saxat från psykopati.se

Sexhandel
Psykopati förekommer oftare bland prostituerade än andra. Dessa prostituerade känner ingen skam för sitt värv, snarare ett nöje att förnedra en ”torsk”. De prostituerar sig inte av tvång, såsom för att finansiera ett missbruk utan drivkraften är snarare att det är spännande, inkomstbringande och lättförtjänta pengar som inte tvingar dem att passa tider och allt annat som hör till vanliga jobb, samt, inte minst betydelsefullt, det roar dem att se att de har makt över sexköparen och de känner att de är bättre än ”torsken”, som inte bara är "torsk" i sexkunsdbetydelse utan han är "torsken" i samhället.

Det finns dessutom en helt annan aspekt att lägga på den prostituerade psykopaten, men det kommer jag till senare.

Denna typ av prostituerade spelar också på en jämbördig nivå med sin hallick. Det blir mera ett kompanjonskap än ett utnyttjande därför att en psykopat går inte att utnyttja i och med att den endast tänker på sig själv. För en psykopat ska kunna ingå ett äkta samarbete med en annan person, krävs att denne också är psykopat och många hallickar har denna störning. De kan ha ett valigt okvalificerat jobb vid sidan om, eller leva på andra kriminella sätt vid sidan om sin hallickverksamhet.

Alltså ser verkligheten ut så att medan de flesta kvinnorna i ”stallet” saknar val och ingår i det på grund av en även i övrigt problematisk livssituation, finns det en del som ingår i det av helt fri vilja och ser sin hallick som en förmedlare för vilket han får sin del av kakan.
Kvinnor som styr trafficking.
Orsaken till att kvinnor ängnar sig åt sexhandel är självklart inte alltid psykopati. Oavsett orsaken bakom att de har hamnat i branchen finns en chans att de gör karriär genom att börja med trafficking. I denna karriär finns en urvalsmekanism som leder till en "anrikning" av psykopater.

Därför är andelen kvinnor och kvinnliga psykopater, som ägnar sig åt människohandel för sexuella ändamål hög, vilket UNODC har kartlagt.”

om man googlar psykopat prostitution så hittar man många artiklar. Tydligen ett känt fenomen sedan länge.
Alla som inte lider av psykopati lär ju ta skada av prostitution.
 
Och nu har Runar Sörgaard lagt sitt kort i debatten.
SVENSKAR ÄLSKAR ATT HYLLA FRAMGÅNGSSAGOR, MEN ÄR BESATTA AV ATT KROSSA OCH FÖRNEDRA NÄR MÖJLIGHETEN GES

Paolo Roberto är förortskillen från Upplands Väsby som tog sig ur brottslighet och utanförskap och blev en framgångsrik boxare och multientreprenör.
Uppskattad, hyllad och lovprisat för sin sagolika resa fram tills den 15 maj 2020.

Då gjorde han något av det värsta en man i Sverige kan göra förutom att mörda och våldta.
Han köpte sex.
Mannen som skulle kunna ligga runt hur mycket som helst om han velat hade plötsligt hamnat i en säng på Östermalm med en flicka från ett av Europas fattigaste länder.

Så obeskrivligt omdömeslöst och makalöst korkat. Precis som alla andra i Sverige har jag ingen aning om hur han tänkte, varför han hamnade i en främmande säng med en totalt okänd kvinna, eller på vilket sätt hans förnuft och tankeförmåga plötsligt kraschade.

Paolo är en av Sveriges mest kända män och därför igenkänd i alla möjliga sammanhang.
I Norge skulle media aldrig skriva eller tala om en personlig tragedi på detta sätt av respekt för hans barn och familj. Men svenska medier älskar att gotta sig i kända personers olycka.

För det är inget annat en just detta, en tragedi för alla inblandade.
För den prostituerade kvinnan, Paolo själv, hans barn, flickvän, föräldrar och vänner.
Alla har påverkats och skadats av händelsen där i sängen på Östermalm torsdag natt.

Expressen var enligt uppgift först med att publicera händelsen och hänga ut Paolo.
Jenny Strömstedt gottar sig i tragedin genom att osmakligt visa sin intervju med honom på lördagsmorgonen där hon sedan anklagar honom för att ursäkta sitt brottsliga handlande.

Den mediekåta advokaten Massi Fritz som själv visat sig fiffla med arvoden och ljuga om sina juridiska motståndare, sticker omedelbar näsan i vädret och skriker ”våldtäkt och fängelsestraff”

Alex Schulman kastar sig omedelbart över pennan och hånfullt och sarkastisk kommenterar Robertos handling.

I sociala medier haglar fördömanden
och hatfulla kommentarer och det är nästan som en obehaglig och bisarr tävling där alla försöker vinna kampen om vem som trycka ner Paolo mest.

Sen börjar det ena företaget efter det andra att såga av de ekonomiska grenar han så hårt arbetat för att kunna sitta på.
Alla försöker snabbast möjligt två sina egna händer genom att distansera sig längst möjligt ifrån honom.
För nu har vi ju även fått lära oss betydelsen av social distansering!
Tv4 är utan tvekan den mest utspekulerade aktören som först mjölkar de sista dropparna ur honom innan de låter meddela att han är sparkad från kanalen.

De lärde sig inget från förra gången med Martin Timell.
Han visade sig vara oskyldig och blev friad i rätten innan TV4 fick ersätta honom med miljontals kronor för sitt bedrövliga beteende mot honom.

Paolo Roberto är allt annat än oskyldig! Han har köpt sex vilket givetvis inte bara är djupt tragiskt, det är pinsamt och även olagligt i Sverige.

Men vad som är ännu mera pinsamt och tragiskt är människors stenhårda dömande och hjärtlösa behandling av en förkrossad man.
Tror någon på fullaste allvar att killen tycker det är roligt att vara Paolo Roberto idag?
Vad tror ni han känner när han är tvungen att se sina oskyldiga söner i ögonen efter medias offentliga avrättning och förnedring av deras pappa?
Vilka känslor tror ni hans gamla föräldrar upplever denna helg?

I dag talar folk och media i Sverige ena stunden om behovet och nödvändigheten av att bekämpa utanförskap och mobbning, och i andra stunden så tävlar samma blodtörstiga människor och organisationer om att hänga ut en individ och maximera dennes smärta och förnedring.

Jag talar inte om Paolo Robertos uppenbara misstag eller hans felaktiga kvinnosyn.
Utan vem av oss är utan synd?
Vilka bland oss har inte gjort saker man bittert ångrar, skäms över och skulle vilja ha ogjorda?

En känd man sade en gång om en kvinna som var i en liknande utsatt position.
Hon hade sålt sex, och på den tiden var samhällets juridiska konsekvenser dödsstraff genom stening.
Han tittade runt på alla hämndlystna och blodtörstiga män med stenarna klara i sina händer medan kvinnan väntade på sin fasansfulla död;

”Den av er som är utan synd kan kasta sin sten och döda denna förtvivlade flicka.”
En efter en av männnen släppte sina stenar och lämnade torget.
De äldsta först(för de hade mest självinsikt och hunnit begå flest misstag)
Sen kom de kända orden av nåd, empati och förlåtelse;
”Inte heller jag dömer dig. Gå hem och synd inte mera”

Orup sjunger i en av sina finaste låtar om att ”Stockholm har blivit kallt”.
Men sanningen är att hela Sverige i 2020 har blivit iskallt.
Förlåtelse och äkta medlidande har försvunnit och ersatts av individers moraliska megafoner i sociala medier.
TV och tidningar har ersatt de gamla lynchmobben.

Av alla stenar som kastats de senaste 48 timmarna att döma, så har Sverige tveklöst världens mest perfekta, fullkomliga och felfria befolkning där även journalisterna är helgon.
Grattis Sverige!

Själv ska jag idag sätta mig ner med mina egna söner som tyvärr fått med sig Paolos felsteg på TV, och försöka lära dom att alltid bemöda och anstränga sig för att aldrig vara snabba att döma och förnedra andra människor.
Oavsett vilka de är eller vad de har gjort.

Vet av egen erfarenhet att det inte alltid är lätt, men oj vad viktigt det är!
Så från mig och min familj kommer det därför inte att komma några stenar flygande!

🇳🇴Prega per te Roberto!🇮🇹
 
Grejen är ju att det inte är helt svart eller vitt detta, därför det är så svårt. Det finns dom som råkar extremt illa ut medans det finns dom som inte gör det och faktiskt inte bryr sig så mycket om det faktum att dom säljer sex och faktiskt lever ett gott liv genom det även om det inte är sunt. Men eftersom inte männen som köper kan veta vem som råkar illa ut och vem som inte gör det så är det lika illa oavsett vem dom köper av egentligen.
Nej det är få saker som är svart och vitt. Det kan säkert finnas de som inte mår dåligt av det, det kan inte jag svara på.
Har själv lyssnat på någon podd där de presenterade argument och synsätt för och emot legalisering.
Det var inte riktigt det min väns kille gjorde och sättet att han sa det på, ganska vanligt bland män att de kommer med en åsikt och kommer sen försöka övertyga mig om det oavsett hur långt ifrån varandra vi är åsiktsmässigt. För han har ju rätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp