Var slipar man skären??

milly

Trådstartare
Kan man lämna in de för slipning? Och var isåfall? Vad kostar det?

Jag har en klippmaskin alltså och har hört att man kan SLIPA skären istället för att köpa nya då de börjar bli tröga...

Hur gör ni andra? vad rekommenderar ni?

Sv: Var slipar man skären??

Jag slipar mina skär. Jag har lämnat in dem till Granngården som skickar dem vidare. Har alltid blivit nöjd med resultatet på skären förutom att de glömmer att ringa och tala om när de är färdiga. Riktigt dålig service när man går och väntar på dem :mad:
Har för mig att L-G -produkter som finns på nätet har slip-service. Kanske dags att kolla upp det och sluta reta mig på Granngården :angel:

Jag har skickat mina till Lyckliga Fårets skärsliperi

Kostade 100:- ungefär med frakt och allt. Fick tillbaks dom 3dgr efter jag hade skickat dom. Bra slipning och så lämnar dom garanti på arbetet också.

QuickStar skrev:
Jag har skickat mina till Lyckliga Fårets skärsliperi

Kostade 100:- ungefär med frakt och allt. Fick tillbaks dom 3dgr efter jag hade skickat dom. Bra slipning och så lämnar dom garanti på arbetet också.

ÅH det låter ju SUPER!

Blir skären som NYA då alltså? Hur ofta brukar du göra det? (hur många hästar kan du klippa mellan gångerna ungefär) Gör man det lika ofta som man annars skulle köpa nya?

Var kan jag få tag på de där? tel.nummer?

Det var första gången jag slipade mina nu sen jag köpte maskinen, mina skär har varit kanon och jag har nog HELklippt sammanlagt 12 hästar tror jag + lite små klippningar innan dom började blir slöa, nu är skären så gott som nya men om jag kan klippa lika mkt nu innan omslip det vet jag inte :)

En kompis som har en annan maskin har skären ungefär till 3-4 helklippningar innan hon slipar om, dock har hon en äldre maskin av ett annat märke = olika kvailté?

tror hemsidan är www.lyckligafaret.nu

Liknande trådar

Kropp & Själ Nån här som gjort tandkorrektion via Dr Smile? Istället för Invisalign? I det här fallet vill de slipa en aning i framtandens kant för...
Svar
9
· Visningar
603
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 043
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar