Var ska man sätta gränsen???

Sv: Var ska man sätta gränsen???

Hunden kommer på detta sätt att lära sig att det som funkar för att få någon att sluta med något är att visa aggressivitet! Om du låter barnet fortsätta,kanske hunden verkligen får nog tillslut,och biter eller likn.Inte bra alls...

Men som sagt, tack för svaren, behöver inte fler å ska inte göra om misstaget att fråga om råd!

Synd att du känner så då jag tror dom flesta här har försökt hjälpa dig och många gånger kan hjälpen innefatta kritik :smirk: . Och det där med att du tror att folk tycker du är en dålig mamma får stå för dig och ingen annan.

Ja det får stå för mig, det vet jag, å vid 31 års ålder så har jag lärt mig ta kritik! :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Tyvärr så tar du allas svar som personlig kritik gällande dig som mor.
Har en 15 v valp som min son e på dagarna i ända, jag säger till honom att låta henne va ifred när hon sover å vill ligga å bita på sina ben osv, men han e inne i värsta trotsåldern å fortsätter när jag inte ser, efter ett tag får ju valpen nog, å morrar åt honom, det e typ ända gången han går där ifrån å låter henne va, då han blir rädd av detta!
Det är ju inte valpen som är problemet utan att din son inte låter den vara ifred.
Så till frågan då, ska jag tillåta att hon säger till honom så? Mig har hon morrat på en gång, första veckan jag hade henne, men aldrig mer gjort det då jag gjorde klart för henne att det passa sig inte...
Hon ska inte behöva säga till alls utan hon måste ha en egen vrå där sonen inte kommer åt henne. Det är ingen här som tror att din son gör det för att vara dum eller att du är en dålig mor, men eftersom din fråga gäller om valpen ska bannas istället för att din son ska hindras störa så får du svar du inte vill ha.

Det är ingen som påstår att det är lätt heller, men vad vi alla säger är att det är inte valpens fel som morrar när hon ständigt störs, utan att sonen måste hindras rent fysiskt mha grind om han inte lyder en tillsägelse, trotsålder eller inte.

Grind e satt på plats å hunden har ett eget rum som den kan vistas i, har tagit ett TILL snack med sonen som inte rikitg förstår utan säger att jag vill ju bara kramas med henne för att jag tycker om henne, å han e nog lite avundsjuk att valpen tyr sig så mycket till mig då jag varit ensam med honom sen han föddes därför vill han nog va med lite för mycket överallt! Och ännu en gång, jag vill ju förhindra att det ska hända något, därför jag frågade å ville ha råd å jag VET om att hon inte ska behöva försvara sig på det viset för att få vara ifred! Tack för era svar å sorry att jag brusa upp innan!
:crazy:

Vad bra, hoppas det ska funka och sonen förstår att även en valp måste få vara ifred emellanåt även om han vill krama den. :) Ni två får väl göra lite extra roliga saker eller bara gosa istället för med valpen och så han känner att han har hela din uppmärksamhet utan henne? :idea: Det kan nog kännas som att du hamnar i ett ständigt "nej-sägande" när han försöker gå bakom ryggen på dig, men att rikta om uppmärksamheten om det går och hjälpa dig istället och vara "världens duktigaste pojke" är kanske roligare?

Absolut, sa till honom innan att nu sover Olga så nu går du å jag in å myser en stund i sängen ist så kan du hjälpa mig å gå ut med henne sen när hon vaknar, "ohhhhhh jaaaaa" sa han, sen va vi ute å Olga bajsa, hahaha, å han bara jag får plocka upp, å det va en stolt unge med bajspåsen i högsta hugg sen!! =)

WimsA skrev:
Absolut, sa till honom innan att nu sover Olga så nu går du å jag in å myser en stund i sängen ist så kan du hjälpa mig å gå ut med henne sen när hon vaknar, "ohhhhhh jaaaaa" sa han, sen va vi ute å Olga bajsa, hahaha, å han bara jag får plocka upp, å det va en stolt unge med bajspåsen i högsta hugg sen!! =)

:) barn kan vara sååå söta :love:

Jätteroligt! Får världens bästa lillhusse hjälpa till med det som ska göras dagligen tror jag han kommer ta större ansvar och låta henne vara ifred för att vila och äta. Barn är bra på att ta ansvar bara de förstår vad man vill att de ska göra och de får känna sig duktiga. Han behöver nog lite extra uppmärksamhet om han känner sig lite svartsjuk och trotsig, men det vet du ju redan. :)

Utan att ha läst alla andra svar. ... Hade det varit frågan om en lite mer vuxen hund så hade jag sagt att det där måste hunden själv kunna sköta. Men nu är det en valp och då måste du ta ett större ansvar.

När hunden sen blir större skulle jag föreslå att du under kontrollerade former ser till att hunden och barnet klarar ut gränsdragningen själva. Men det kräver ju att man har en någorlunda normal hund och ingen "alligator"

Så har i alla fall vi gjort med våra små barn och det fungerar utmärkt med både hund och katt.

Vad roligt att det börjar funka nu! Jag kan se din son framför mig med bajspåsen. :D
Barn är så roliga, får de vara med o ta ansvar så är de såååå duktiga o ordentliga.. Hi hi...

Måste bara meddela att sonen fortsatt vara mycket mer medveten om att han ska låta Olga vara ifred vid vissa tidpunkter, å wiiiiisp, har dom mött varandra på ett annat plan, helst knepigt, men nu när dom leker mer å på ett mer städat sätt utan att han hänger efter henne, så har hon börjat lyssna på honom jättebra, tycker han att hon börjar bli lite väl mycket, så säger han: nu skärper sig lilla OLgan å sätter sig, Sitt! HAHAHA, å hunden sitter å tittar på honom å suckar! =) Sååååå jävla gulligt! Å jajamän, han e fortfarande efter oss med bajspåsen ute, å e det mörkt å vi inte rikitgt ser, så ger sig inte sonen förräns allt bajs e upp plockat minsann! =) :banana:

Sony skrev:
Utan att ha läst alla andra svar. ... Hade det varit frågan om en lite mer vuxen hund så hade jag sagt att det där måste hunden själv kunna sköta.

Det håller jag faktiskt inte med om. En hund skall aldrig tillåtas ta en högre position i flocken än ett barn - vilket den tycker att det är om den får säga till barnet. Det kan leda till tråkiga händelser som ofta slutar med att hunden måste omplaceras eller tas bort för att den börjat ta sig för mycket ton mot barnen. Det är jag som flockledare som måste uppfostra alla mina flockmedlemmar!

WimsA - kul att det verkar gå bra!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 378
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Jag undrar vad ni har för åsikter i frågan. Vår 10 v labbe sover ofta i hallen, han har en egen plats men väljer att sova där. När...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
12 012
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar