Var ska jag registrera min pinto/skäck?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mayara
  • Startdatum Startdatum
M

Mayara

Jag har problem med att hitta bra alternativ för registrering av min pinto (halvblod/paint). Hur ska jag göra för att registrera? Vilka alternativ finns? Jag vet att jag kan registrera i PtHA, men jag måste ju i alla fall ha ett pass från SH, eller? Finns andra alternativ? Registera i Danmark? Tyskland? Kan man få hästpass via skäckhästföreningen eller kan man bara registrera där? Kan registrering som ridponny vara ett alternativ? Finns andra alternativ? Ni som har egen erfarenhet snälla berätta hur ni har gjort!

Mayara

Nej, inte ska du registrera som ridponny! Det är ju per definition ingen ridponny.

Varför inte regga i ASVH? Vet inte om Svenska skäckföreningen ger ut pass. Mejla dem o fråga! Jag kommer att registrera mitt föl i ASVH, vare sig det blir en skäck eller inte (vblsto + hblskäckhingst).

Är den under ponnyhöjd eller beräknas bli det så kan den mycket väl registreras i ASRP, men det kommer ju inte att vara ridponny för det, den kommer att vara kosrningsponny, men passet kan du få därifrån.

Svenska skäckföreningen ger inte ut pass. Jag skulle nog regga i ASVH.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 417
Senast: dobbis
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860
Ekonomi & Juridik Ska registrera ägarbyte på nyaste pållan, men det krånglar...r MÅSTE ägarbytet registreras för att få tävla med hästen? Kan man...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: busigdemon
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj