M
Mindra
Jag har räddat en superfin katt från en mkt otrevligt och plågsamt öde. Den är säkert en helt underbar katt men vår situation hemma blir kaosartad av honom. Jag vill inte ha en till katt men jag ville ju inte att denna skulle plågas ihjäl som förra ägaren faktiskt höll på med. Nu slåss jag med mitt dåliga samvete för hur tusan jag skall göra. Katten är sjukt gosig och älskar närhet i alla de former (märkligt med tanke på hur den behandlats innan men de tycks liksom ha slagit över för honom) Han vill helst va i knän hela tiden! Tyvärr så fungerar han inte alls med mina hundar vilket gör det hela väldigt jobbigt, han älskar de andra katterna men mina katter gillar inte honom. Han försöker få vara med dem hela tiden men de blir vansinniga på honom! Hundarna älskar de andra katterna men hatar honom. Ja ni förstår ju.. Kaos.
Jag har försökt placera om honom. Jag har ringt till katthem men de jag pratat med är överfulla. Jag vill ju inte behöva avliva honom men när ingen vill ha honom och jag inte kan så vet jag inte riktigt hur man skall göra? Här hemma vill stämmningen inte lugna sig och jag kan inte gå omkring med honom i famnen hela tiden när jag har så mkt annat.
Fler tips på hur tusan man skall göra?? Vet ni vart man kan vända sig?? Jag har testat alla katthem jag kunde hitta i vår närhet (sthlm så de blev endel)
Jag har försökt placera om honom. Jag har ringt till katthem men de jag pratat med är överfulla. Jag vill ju inte behöva avliva honom men när ingen vill ha honom och jag inte kan så vet jag inte riktigt hur man skall göra? Här hemma vill stämmningen inte lugna sig och jag kan inte gå omkring med honom i famnen hela tiden när jag har så mkt annat.
Fler tips på hur tusan man skall göra?? Vet ni vart man kan vända sig?? Jag har testat alla katthem jag kunde hitta i vår närhet (sthlm så de blev endel)