Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja. Jag tycker då inte att det beteende jag bevittnade är något önskvärt. så anser jag att det är fel beteende hos en hund att gå till attack mot en katt och slita sönder den.
Dessutom anser jag ett en tamhund inte ska ha de tendenserna.
Jag har haft hund i 25 år, så jag vet att hundar är rovdjur och att de har instinkter.
Men vad jag menar är att tamhundar inte brukar agera ut dessa instinkter eftersom de lärt sig vad som är ok och inte. Vi har haft schäferhundar OCH flertalet katter som varit utomhus tillsammans utan några som helst problem. Betyder det att våra hundar inte har några instinkter? Nej, det betyder att de är uppfostrade och helt enkelt inte ser katter som ett byte.
Nu har vi en collie och en engelsk bullterrier. Bullterriern tycker att katterna är roliga och kan jaga dem ibland, men vi säger till honom och han är nu kompis med katterna, som kan leka tillsammans.
Denna granne har själv katter (om nu inte hundarna ätit upp dem) så hundarna är vana vid katter. Dock verkar det som att de ser våra katter som byten, och jag är rädd för att de ska ta resten av katterna och försöka sig på fölet när det kommer. Som sagt så har dessa hundar försökt bita hästar tidigare.
Det är inte lag på att ha katter kopplade t.ex...
Att försöka jämföra med att en katt skulle döda en tamråtta går inte,
Det är skillnad på hundar och katter.
Jo, denna tid på året är det förbjudet att ha hundar lösa i skog och mark.
Alltså hade eran Bulla lätt kunnat fortsätta att jaga era katter, oavsett om den är ute efter att döda dom eller ej, om ni inte hade gått in och brutit det beteendet.Bullterriern tycker att katterna är roliga och kan jaga dem ibland, men vi säger till honom
Det är skillnad på hundar och katter.