Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trevligt, trevligt. Jag har nog mer kunskap än du har, eftersom jag vuxit upp bland djur och haft både hundar, katter, kaniner, får, getter, gäss, höns, grisar, hästar. Jag tycker att du håller diskussionen på en låg nivå, du verkar inte kunna inse att vi tycker olika, och istället ska du försöka lära mig något som jag redan kan och peka finger.Din brist på kunskap när det kommer till rovdjur är skrämmande tydlig, eller så missförstår du precis allt som skrivs.
Har jag anmält mig till en kurs där du är läraren? Jag trodde att detta var ett diskussionsforum...Dvs, det är ett ägarproblem om hunden jagar/dödar andra djur och detta går inte att i samma utsträckning att applicera lydnaden på en katt.
Men det är inte det jag vill få dig att förstå heller.
Men allvarligt, vad är det för typ av fråga? Det är som att fråga hur hunden ser skillnad på en bebis och en hare...Bevisligen kan de se skillnad, eftersom den större delen hundar varken dödar katter eller bebisar. Bra va? Det handlar om uppfostran. Eller menar du att en hund skulle döda allt levande om den inte har matte brevid? JAG anser att en uppfostrad, välskött hund inte skulle göra det.Det enda jag ber dig är att du ska (UT I FRÅN HUNDEN) förklara hur den kan se skillnad på kanin/råtta/katt ?
Hur kan hunden, isåfall, se skillnad på något leva i stundens hetta? Du verkar anse att hundar är vandrande monster, inte jag...Det du ältar har med det strikta ägaransvaret att göra, jag frågar dig hur HUNDEN ska kunna se skillnad i stundens hetta på en katt och en råtta.
Har du hakat upp dig på ett ord, är det det? Föredrar du oönskat beteende? Onormal är bara ett ord, men det kan appliceras eftersom NORMEN är att hundar inte dödar katter. De flesta hundar lär sig att inte göra det, och har inte en sådan utpräglad jaktinstinkt att de både vill OCH gör det. Vem vill ha en sådan hund bland småbarn och andra djur?? Så fort man vänder ryggen till så kniper den allt som rör sig? Nej, så ska hundar inte vara.VAd är det som gör hunden onormal när den i stundens hetta dödar en katt, men inte en råtta?
Vad menar du här med "sådana hundar" om du ändå menar att det är ett normalt beteende som de har?Att det inte ska ske är vi alla överens om och att ägarna i detta fall brustit stort i sin tillsyns av hundarna.Att ni tycker att det är obehagligt med sådana hundar så nära inpå har jag också full förståelse för, jag skulle inte heller trivas med att ha det så ..
Men stundens hetta och stundens hetta...hundar ska inte smyga på och attackera katter, punkt slut. Är det bara katter som det är OK att de dödar i stundens hetta? Du skriver både att det inte är acceptabelt, men ändå att det är normalt. Jag anser att det inte är normalt för hundar att döda katter. Våra åsikter går isär där, eftersom jag anser att hundar inte dödar katter på löpande band. Att de är rovdjur är en sak, men vi har dem som sällskapsdjur och då ska de inte döda andra husdjur.Men onormalt beteende i stundens hetta kan du aldrig få det till.
Vad menar du här med "sådana hundar" om du ändå menar att det är ett normalt beteende som de har?
Det är vad ni tycker ja.Att vår hund ibland gått dit och satt sig utanför deras dörr är inget farligt,...
......
Eftersom våra hundar är snälla och inte tar katter eller beter sig hotfullt är det knappast något problem, det handlar om den ena hunden när hennes löper. Vi har i 99% av fallen stenkoll på våra hundar, men anser inte att det varit farligt de gånger de skett.
Inte samma sak.Försöker du få det till att det är samma sak som att varje dag släppa sina hundar lösa i flera timmar, kanske hela dagar som dessutm inte är pålitiliga så har du fel.
Det är inga fel på mina rovdjurskunskaper, har haft både hund och katt i snart 26 år så jag vet nog en hel del.
Och jag vet såpass mycket att en hund inte ska döda katter, det är inte acceptabelt. Varför jag anser att just dessa ska avlivas har jag redan förklarat.