Var registrera en korsningsponny?

sissu

Trådstartare
Har bestämt mig för en ny unghäst/ponny men har ingen aning om var jag skall registrera honom, ej heller ägaren då h*n aldrig behövt göra detta tidigare då det varit klart.

Renrasiga hästar är ju enkelt men när det kommer till korsningar då?

Hans pappa är Welsh och mamman är gatukorsningsimport.

Var registrerar jag honom?
Tacksam för lite hjälp här.

MVH/

Sv: Var registrera en korsningsponny?

ASRP och sedan in med paset till SWF för en welsh part breed stämpel så kan du ställa ut på SWFs utställnignar. :)

Welsh skrev:
ASRP och sedan in med paset till SWF för en welsh part breed stämpel så kan du ställa ut på SWFs utställnignar. :)

Varför till två ställen :confused: Jag vill inte ha en massa krångel, det skall vara enkelt och smidigt :o .

Kan man inte registrera och lämna passet till samma ställe?

MVH/

Alltså. Du registrerar din ponny hos ASRP och får då pass av dem. Om du sedan är utställningsintresserad så kan du skicka in ditt pass till SWF och få WPB stämpel i passet och vill du sedan ställa ut din ponny så kan du göra det på SWFs utställningar i WBP klasserna. Bara ett förslag. ;) Så ska jag göra med min fölunge som är e welsh hingst och u korsningssto nästa sommar. Tyvärr så är många utställningar stängda för hästar med "fel" raskod vilket torde bli fallet för din ponny. Men vill du inte ha besväret så starta med första delen, alltså ASRP :)

:bow: Nu blev jag lite klokare och det lät genast mindre besvärligt :D

Är ju inte utställnings eller tävlingsintresserad så då börjar vi med en sak så får framtiden sia om resten :idea:

MVH/

Welsh skrev:

Finns det papper som verifierar hans härstamning? typ språngsedel osv.

Frågan var ställt till mig antar jag inte till Welsh..

Svar ja, alla papper finns.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 750
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 498
Senast: Freazer
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 574
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V