Vår och sommartråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

fio

Trådstartare
Nu är det fan dags !!! Solen skiner, det är 7-8 plusgrader ute och terrängträningarna har dragit igång!! Nu vägrar jag skriva mer i höst och vintertråden!!!!!

Har ju börjat sätta igång ljusgrå nu och det är sååååååå roligt att få trava och han känns så fin och motiverad!! Nog inte bara jag som har tyckt det varit tråkigt att skritta!

Mörkgrå junior har ju varit på sin första hoppträning i livet och nu kan vi äntligen börja rida ut ordentligt!! Varit så sjukt trött på denna slaskiga vinter!

Fyll på!!

Sv: Vår och sommartråden

:bow: här börjar det att torka upp så idag blir det ordentligt dressyrpass i hagen och antagligen lite skutt över lilla stocken :p.
Solen skiner och fåglarna kvittrar :love: att det blåser ordentligt ignorerar jag :p.

Ja vårvindarna är väldigt härliga då de blåser bort vintern, men inte då de lockar fram läskiga spöken bakom varje grässtrå :rofl:.

Idag blev dock första dagen i år då hästen blev riktigt svett och genomarbetad :banana: jag är dock totalt slut då jag är i sämre kondition än hästen :banghead:

Woho!

Vi har kunnat börja galoppera på vår slinga, helt super! Innan var den lite för blöt. Tiger är redan redo för två varv, hihi :D Springa fort när det är kul orkar han minsann :p

För er i södra Sverige, ja ;)

Hela Stockholmsområdet är som ett enda stort sunkhål för närvarande, så vi får vänta lite till, men det tar sig! :)

*kl*

Terrängträningarna är i full gång på Teds bana och jag längtar att komma ut med Luxus! Hade tänkt att vara med på stilterrängen v 13 men känns bra om vi hinner träna i alla fall en gång innan... Min dumma högeraxel gör ont och saknar styrka men ska äntligen magnetröntgas på fredag så jag hoppas att de då kan hitta någon bra lösning till mig. Vid mer än ett tillfälle har jag "nästan åkt av" för småskutt när jag inte kunde hålla mot så det känns inte riktigt bra att hoppa än :(

Åh jag vill oxå träna!! Min häst har lyckats vricka sig två veckor i rad och därefter få en hovböld. Sån jäkla dålig tajming, så nu har hon stått i 3,5v.. Hipp hipp hurra!!

Vår? Vi har fortfarande snö. :p

Men jag har fått börja skritta igång mitt sto, efter nästan ett års mammaledighet + komplikationer efter fölning. Känns underbart!

Hoppas komma igång med terrängträning så småningom, men vi får se när det blir. Pappa har i alla fall placerat ut två stockar jag kan hoppa över och sedan får jag se vad jag gör med min nya trädgård. :angel:

Ååååh jag vill också ut!

Men så länge vi har dressyrtanter som är på G och tittar på Athena tycker ägaren det är dumt att riskera att hoppa terräng...

Jag får se hur lång tid det tar innan jag får sådan abstinens att jag åker ut med Bruce igen :angel:

Jag har anmält lilla grå till en terrängträning i slutet av april..tänkte först åka och träna för mig själv så jag vet att han tänker gå över det mesta.. vet hur sjukt irriterande det är för andra i gruppen när en häst bara vägrar och vägrar så det tänker jag inte utsätta oss för :D I skogen flyger han ju över det mesta men det är ju verkligen inte samma sak som på en terrängbana! Stora Grå får vänta tills slutet av maj tills det blir en riktig träning.. dock kommer han få följa med som draghjälp till lilla grå när vi tränar på egen hand, 40 cm får han skutta över.. bara banan kan öppna snart!!

Senast ändrad:

Väntar också på att banan ska öppna så att man kan åka själv och hoppla över hinder, det här med att träna för tränare tar ju sån tid :angel: men vi har bokat in oss på ett par terrängträningar i mars och april eftersom andra banan säkert inte öppnar än på ett tag. Jag kanske är den som får skämmas, hästen är i övergångsfasen i sin årstidsschizofreni och börjar gå att rida ut på (men rida på stora öppna ytor har vi inte testat än i år, eller ja... inte sedan i vintras när det slutade med att hästen slog runt och landade med ryttaren under... men skam den som ger sig :D ). Hoppas att han kommer ihåg hur roligt det var i höstas och således beter sig exemplariskt och hoppar över det han ska hoppa över.

Ett satt datum alltså, härligt! Då ska vi se om jag kan övertala entusiastisk fästman att följa med så att vi kan åka dit och träna lite inför träningarna :D

Fast var hittar du att de öppnar då? Kollade på hemsidan nu och där är det inga datum satta... har de en fb-grupp? Nyhetsmail brukar jag få lite då och då.

Det var nog i min hjärna det öppnade 1 april , bara för att det stod april ;)

Snart snaRT SNART är det säsongspremiär :bump: :bump:

Hur ligger ni till? Är ni peppade? (Of course you are :D)
Var och när blir det premiär?

Jag och lilla häst har haft två hela helger med bara terräng :love: en i Skåne och en hemma och han går så jättebra, även på nedhopp i vatten :banana:

Vi startar med en 90-klass i Mantorp på långfredagen, sen blir det 100 i Udden och Mantorp igen :)

Svar: Ingen aning, ingen aning och ingen som helst aning

:D

Lilla mörkgrå har jag anmält till en startfälttävlan 10 maj i plönninge, perfekt med 60 cm hoppning och terräng, om inte han blir klar tills det så får ljusgrå starta upp där..

Annars kanske ljusgrå får starta i Gärds i slutet av maj, det vet jag i mitten av maj :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 576
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka