Vår nya fyrbenta lammbebis

Amk

Trådstartare
Såhär söt är man när man är tre dagar gammal, och ser ut som ett levande gosedjur:

Tyvärr klarade sig inte hans två syskon, men den här grabben har lyckats överleva. Igår kväll hade han 34 grader (!) i temp, och trots detta är han nu en glad skit som traskar runt i vårt kök :love:

Sv: Vår nya fyrbenta lammbebis

Åh vad ljuvlig, nu längtar jag ännu mer efter våra! :love:

Men vilken sötnos :love: Ser ut att vara sådär ulligt gullig som lammen i Lambireklamerna ser ut att vara :D

Ännu värre! Han gnyr när han vill bli kliad, och kommer gärna fram till oss för lite gos under sina små promenader i lägenheten :love: Hur ska man kunna göra sig av med honom sen? :confused:

Cutie! har de lagt ut plädarna för att de ska ligga varmt?

Åh, vilken underbaring!!! :love:

Bilderna får mig att sakna mitt lamm och sedermera får som jag hade som liten, hon hette Bäbä(hon var redan döpt när vi fick henne hihi) och var sällskap åt familjens shettis.

Kram, Maya

Senast ändrad:

ååå nu blir jag nostalgisk! :love::love::love:
Vi hade får när jag var liten och nästan varje sommar var det ett eller ett par lamm som vi var tvungna att föda upp med flaska. De blev som hundar, följde efter en vart man än gick och var hur söta och goa som helst :love: Synd bara att de flesta (av baggarna iaf) förr eller senare kom upp i tonåren och blev ena riktiga :devil:

..men fortfarande :love:!

vi la ut till hundarna då vi va ute hela dagen å grilla å myste å lammen va ju så klart med på gården å de tog ju så klart över fällarna dock fick ena hunden dela med ena lammet ;p

Idag har de smitit hundar å lamm.... de hitta ett hål i häcken som de knödde sej ut genom så grannen kom tebax med en skock djur:D;)
Men de är så goa bebisarna :love:

Ååå jag visste att det saknades nåt i köket här hemma... ett lamm såklart! :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 643
Senast: MJLee
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV