Vår lille gosse är opererad

sassiball

Trådstartare
För kryptorkism, tror jag det heter. Den ena testikeln satt ganska långt upp i ljumsken. Operationen gick ganska bra även om testikeln inte kom ända på plats.

Han gjorde operationen i torsdags och går fortfarande lite bredbent stackaren. Det var första skoldagen i måndags, eftersom han hade svårt att sitta och inte kunde vara med o leka och busa var han bara med på uppropet. Och idag tisdag skulle de bada, så då var han bara med 2 timmar på förmiddagen.

Vi dushade honom och bytte plåster i söndags, enligt läkaren rek. Såret såg rosa o fint ut , eller det var inget sår det hade läkt fint. Men idag klagade han lite över att det kittlade och gjorde ont. Jag kände på den opererade sidan (de gick in via pungen) och jag tycker det känns lite hårt. Blir lite orolig, tänkte ringa urologen imorgon. Blir det hårt efter en sån operation? tänk om det blivit en böld men då borde han väl varit riktigt öm? för så öm är han inte, man kunde känna på den och trycka försiktigt.

Tycker synd om honom.

Sv: Vår lille gosse är opererad

Min unge gjorde liknande operation efter att ha fått ena pungkulan uppsparkad vid en olyckshändelse. Det kändes litegrann i operationsområdet först och innan puberteten så tyckte han att den kulan var "annorlunda" lite hårdare och själva området var lite okänsligare. Nu är allt normalt (vad jag känner till)

Hur gammal var han vid optillfället? hur lång tid tog det innan svullnad och blåmärke försvunnit?

Han var 10.
Jag minns inte hur lång tid det tog, men de första dagarna hade han väldigt ont av att gå och kunde bara ha väldigt lösa kläder. Säg att det tog en vecka-10 dagar innan han rörde sig obehindrat, skulle gissa att det tog ungefär en vecka innan svullnaden var borta. Han hade två op-sår ett i ljumske och ett i pung.

Liknande trådar

Hundhälsa För ett år sedan fick min chihuahua problem med bajseriet. Det tog längre tid för henne att bajsa och hon började även pipa till när hon...
Svar
3
· Visningar
4 288
Senast: dpmatte
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 129
Senast: kebabbert
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 865
Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka