Var kommer de Hollänska import ponnyerna i från?

B

bombi

Någon som vet???

Finns det någon speciell hästmarknad?
Är ev. påväg att köpa en ponny import från Holland, hon kommer via en hästhandlare från Danmark som skall heta Max något....
Hon är skäck som många andra hollänska ponnyer verkar vara.
Vet någon hur de korsar, eller det blir som det blir?
De brukar ju vara duktiga hopp ponnyer.:bump: :bump:

Sv: Var kommer de Hollänska import ponnyerna i från?

kolla om det finns nått Holländskt animex du kan prata med.
eller åk och titta.

Sv: Var kommer de Hollänska import ponnyerna i från?

Jag har en ponny från Holland, gick oxå genom Danmark och så har hon vart på ganska många ställen i Sverige innan jag köpte henne. Vet att en tidigare ägare försökt luska lite på hennes bakgrund men någonstans ville de inte lämna fler källor... Min är duktig på att hoppa men har vart med om en del så det har inte blivit så mkt tävlande. Är svart och ser ut att vara ett väldigt litet halv/varmblod med mycket temperament. Har inte en anning om hur saker och ting går till men det vore kul om man kunde få reda på något

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 620
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare