Var kan man fly på nyår med hunden?

I Göteborg är det många hundägare som hyr rum på hotellet ute på Landvetter. Man får inte skjuta raketer i närheten av flygplatser. Tror det brukar bli fullbokat.
Förra året provade vi att knyta den där "räddningsselen" på vår rädda hund. Det fungerade jättebra. Jag tog två halsdukar och knöt ihop.
Kvällen innan nyår sköts det några raketer och vår hund skakade och var stressad. På nyårsafton knöt vi på honom och märkte inget på honom trots mycket mer raketer och smällar.
Kan inte lägga in bild men sök på skotträdd+hund+lugnande och välj bilder så kommer den upp.
Har de ändrat sig på Landvetter alltså? Så sent som förra året sa de nej, av allergiskäl. Och det gjorde de innan dess också.

Däremot kunde hundägare boka in sig på hotellet vid Säve flygplats.

Jag ska för första gången bo på Arlanda på nyår.

Hörde av mig till dem redan i somras, men då var det fullbokat. Skrev upp mig på väntelistan och hade tur och fick ett rum.
Ganska dyrt, men det får det vara värt :)

Hoppar med i tråden.
Min är inte skotträdd (vapen) men tycker inte alls om raketer och mitt gamla gömställe har fått nya grannar som älskar raketer :(
Halmstad arena låter kul men vill gärna ha lite mer info.
Kostnad, håller ni isär hundaran? (min tycker inte om när en annan hund blir för närgående) Klarar även nybörjare på agilliti av att vara med?
@jemeni Har inte sett ditt svar då jag inte var taggad i det. Om du eller någon annan är intresserad får ni gärna skicka PM. Vi har plats för fler.

@jemeni Har inte sett ditt svar då jag inte var taggad i det. Om du eller någon annan är intresserad får ni gärna skicka PM. Vi har plats för fler.
PM:a gärna mig också

Mitt problem är att jag har både Pyssling och Släkting. Jag vet inte hur Pyssling reagerar på fyrverkerier. I fjol gömde han sig - vilket var fine by me, men som inte godtogs av de vi firade med varpå han drogs fram från sitt gömsle och skulle tröstas :banghead::rage::rage::rage: Han är dock en hund med rädslor

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 289
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj