Var kan man få tag i en koldioxidmätare?

J

joa

Hittat på nätet, men de kostar 4-5.000 kr.
Borde finnas att låna, men var. Kommunens miljöansvariga hade inte.
Vill mäta koldioxishalten i stallet så man vet att ventilation är tillfredställande ur den aspekten.

//Jocke

Hade verkligen inte Miljö & Hälsa på kommunen en? Eller ville de inte låna ut?

Ventilationsföretag och konsulter som gör OVK-besiktningar har säkert. Sök tex på installatörer och installationskonsulter eller besiktningsmän. Frågan är om de vill låna ut sin utrustning eller om de vill sälja tjänsten att mäta hos er.

Har nyss flyttat till en fjuttkommun och dom hade ingen.
Får kolla upp dina tips. Tack!

//Jocke

vad är en fjutt-kommun? :D

jag bor i en liten kommun och här har Miljö & Hälsa koldioxidmätare. De mäter i skolor tex och ser till att vi på min avdelning har något att göra. ;)

Vi har en här på kommunen (också yttepytte stor, kommun alltså), men den är endast för "inomhusbruk" och lånas inte ut till stallar. Används som sagt i skolor etc.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka