Var jag FÖR elak?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Var jag FÖR elak?

Kristin80 skrev:
Jag tycker inte man ska behöva kämpa för att få träffa sitt barn. Har man klantat till det rejält så kanske man måste "bevisa" att man skärpt sig, men annars tycker jag barnet har rätt till båda föräldrarna utan att det ska behöva krångla. Har man vissia negativa känslor inför den vuxna så kan man kanske försöka svälja det för barnets skull, för att underlätta.
Klart att man egentligen inte ska behöva kämpa för att träffa sitt barn, vad jag menade (fast jag insåg nu att jag uttryckt mig dumt) var att jag tycker inte att det ska vara nog anledning att mamman är "otrevlig" för att pappan ska bli avskräckt att höra av sig till sitt eget barn. I övrigt tycker jag precis som du.
 
Sv: Var jag FÖR elak?

Han kanske är osäker på hur han skall förhålla sig till dotter öht, hade han tagit sitt ansvar så hade ju inte den här diskussionen funnits. Nu gör han ett försiktigt försök och får direkt skit - då är det klart att han backar igen....det hade iallafall jag gjort.

jag tror att han är mer rädd för mamman än för dottern - dvs att mamman skall ställa krav som har med henne och inte barnet att göra. Han har liksom svårt att skilja på olika saker
 
Sv: Var jag FÖR elak?

cirkus skrev:
Han kanske är osäker på hur han skall förhålla sig till dotter öht, hade han tagit sitt ansvar så hade ju inte den här diskussionen funnits. Nu gör han ett försiktigt försök och får direkt skit - då är det klart att han backar igen....det hade iallafall jag gjort.

jag tror att han är mer rädd för mamman än för dottern - dvs att mamman skall ställa krav som har med henne och inte barnet att göra. Han har liksom svårt att skilja på olika saker
Ok. Jag vet inte alls eftersom jag inte har egna barn,eller så, men detta var bara en atnke från min sida, men jag förstår självklart hur du menar också. Knepigt detta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Modest
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 198
Senast: ako
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 029
Senast: Elendil
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 900
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp