Var inte ett as

Vad hände med ”olikheter förstärker” och ”man blir aldrig fullärd”? Ridsports gästkrönikör Sofie Viksten Engfors funderar över den sviktande sammanhållningen i hästvärlden, där det känns som det kan byggas häxbål på uppfarten om man har en annan åsikt.

Svårt att inte hålla med, men också svårt att efterleva. Det som en person ser som att säga ifrån mot elakheter ser en annan som ett fruktansvärt hatiskt personangrepp osv.

Med tanke på hur SV skriver sina krönikor så tycker jag inte att hon är den rätta att skriva om att vi ska vara snälla mot varandra. Istället för att kasta Sten i glashus, ,så är det dax att sopa rent framför sin egen dörr. Hon har en mycket hård dömande ton och delar ofta ut kollektiva käftsmällar till höger och vänster. Rätt ofta tar hon sig själv som den rätta förebilden. I sak tycker jag att hon har rätt i mycket. Men att skriva nedvärderande och raljerande, om de som hon anser gör fel, kommer aldrig att leda till att de att ändrar sig. Jag tycker att sättet hon skriver leder istället till skyttegravskrig och pajkastning.

Tyvärr förr egentligen är hennes åsikter om hästhållning bra. Men de försvinner bland alla svavelosande tirader och det känns mest som om hon är ute efter att skuldbelägga de, som enligt henne gör fel, istället för att diskutera hästvälfärd.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 944
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka