Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är en lägenhet ni verkligen är intresserade av så ring upp mäklaren och be om en förhandsvisning innan den utlagda tiden. Så har jag förstått på vänner att det går till här i Göteborg i alla fall och det är säkert inte annorlunda i Stockholm.
Ah, Mälarhöjden ja, jag har tänkt att det är för långt bort, men det kanske det inte är. Var hemma hos en kollega där i somras och det såg ju som du säger mest ut att vara villor, men om det finns lite äldre lägenheter där också så kan det vara ett alternativ för mig i alla fall (pojkvännen kanske är kinkigare, jag vet inte). Ska kolla upp, tack för tips!
KL
jag bor i solna, inte hälften så charmigt som södra sidan (:P) men nära stan är det.
Jag föredrar Aspudden, Örnsberg, Axelsberg och ned till Mälarhöjden. Vinterviken och trekanten och allt runtomkring är det få ställen i sthlm som slår.
Instämmer! Jag bor i lägenhet i Mälarhöjden (Klubbacken) och det är otroligt fina omgivningar. Många lägenheter har utsikt över hela Stockholm och man har 2 min gångväg till fantastiska promenadstråk längs vattnet bort till Vinterviken.
Utsikt från balkongen:
Här åker Prinsessan Madeleine förbi i båt påväg mot Drottningholm efter bröllopet Första parkett hemifrån!
Vilka bra tips ni ger! (Tänker dock inte flytta till Sundsvall Mirtai, men jag väntar otåligt på att ni ger upp snön och kommer hit!) Vi var och kollade utanför en del lägenheter i Hammarbyhöjden med omnejd i dag och det var rätt mysigt (tyvärr inte så mysigt precis vid de lägenheter som vi tittade på).
Min favorit var en i Björkhagen, men den kanske faller på det där med närhet till marken så att man kan göra en kattrappa till katten. Men visst, han kanske får vara innekatt i veckorna och utekatt på landet då. Det är någon form av visningshelg i helgen, och vi har varit superambitiösa och gjort en checklista för vad lägenheten måste ha/gärna får ha/inte får ha, men efter att vi varit runt och tittat hur de, enligt oss, bästa lägenheterna ligger så har vi nästan ingen lust att åka och kolla alls. Allt låg fel och konstigt...
Ska nog ändå ta en repa på söndag och kolla in de här, vad tror ni om dem?
Lägenhet 1
Känns fräsch, men balkongen ligger precis ovanför en vändplan och väldigt "öppet".
Lägenhet 2
Gullig, men lite väl liten? Ligger väldigt nära de andra husen, väldig insyn?
Lägenhet 3
Med lite pyssel kan den bli ännu finare tror jag. Men den hade varit jackpot om katten hade kunnat gå ut, nu är den bara.... "vet inte"...