Flytta hemifrån (verklighet eller oresonligt tänkande?)

Jag hänger inte med riktigt, varför skulle det bli svårt?

Är det kön som jag tänker på har alla samma chans så länge man har tillräcklig inkomst och inga betalningsanmärkningar.
Hon stod ju inte i någon kö utan hyresvärden fick välja fritt.
De lär ha tillräckligt många sökande med fast inkomst så chansen att de skulle välja någon utan inkomst är nog minimal.

Hon stod ju inte i någon kö utan hyresvärden fick välja fritt.
De lär ha tillräckligt många sökande med fast inkomst så chansen att de skulle välja någon utan inkomst är nog minimal.

Ok. Den kö jag tänker på är ett lotteri, d v s hyresvärden gör inte ett aktivt val.

Finns ju ingen som skulle kunna ha hund förutom möjligen pensionärer om det fanns en lag som reglerar sånt, så det faller på sin egen orimlighet.
De flesta jag känner som har hund och jobbar heltid har möjlighet att ta med hunden på jobbet, eller till och med använder hunden i jobbet. Eller så jobbar de hemifrån på ett eller annat sätt.

Själv jobbar jag natt 75%.

Resten har sina hundar på dagis eller hos dagmatte. Jag känner inte många människor som bor själv som låter hunden vara hemma under arbetstiden. Varför ens ha hund om man inte har tid för den?

De flesta jag känner som har hund och jobbar heltid har möjlighet att ta med hunden på jobbet, eller till och med använder hunden i jobbet. Eller så jobbar de hemifrån på ett eller annat sätt.

Själv jobbar jag natt 75%.

Resten har sina hundar på dagis eller hos dagmatte. Jag känner inte många människor som bor själv som låter hunden vara hemma under arbetstiden. Varför ens ha hund om man inte har tid för den?
+ att folk pusslar som tusan. Är de ett par kanske de jobbar olika tider, har de barn kommer de hem tidigare från skolan osv.

Är man ensam och jobbar heltid måste man ha löst hundpassningen, helt enkelt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 067
Senast: Thaliaste
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 358
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 725
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama