Var hitta information om spanska hingstar?

Tora

Trådstartare
Jag har råkat snubbla över en avkomma till denna hingst http://www.lusitano.ch/ (tror att hans stamboksnr kan vara 45 eller 837)

Har försökt hitta någon mer information om hingsten men då jag har ett ganska så begränsat ordförråd i både tyska och spanska så har letandet inte varit så framgångsrikt. Jag kan dessutom absolut ingenting om spansk hästavel.

Är det någon som vet var jag kan leta efter information eller kanske tom vet något om hingsten och har lust att dela med sig av den så skulle jag vara väldigt tacksam.

Mvh

Tora

Sv: Var hitta information om spanska hingstar?

Varför inte skriva ut vad Hingsten heter i stället för att bara lägga ut en länk??
(det hade varit mer korrekt enligt forumreglerna :idea: )

Varför inte skriva ut vad Hingsten heter i stället för att bara lägga ut en länk??
(det hade varit mer korrekt enligt forumreglerna :idea: )

Jag var inte riktigt säker om det räckte med bara namnet Pendulo för att få fram information om hästen (är tex osäker på stamboksnr och liknade). Någon kanske hade hittat mer information i den tyska texten än det lilla som jag klarade av att översätta. Men jag skall tänka på det till nästa gång.

Mvh

Tora

Senast ändrad:

Hingsten är uppfödd/härstammar ifrån Dr. Luis Jorge Roldan Ortigão Costa's stuteri, vad jag kunde fatta.

Premierad i Tjeckien och använd i kladruberaveln som typförbättrare. Även med ston av gammaldags typ har han förbättrat avkomman.

Judith Jaeggi, som skrivit texten, är vad jag förstår, ägare till hingsten och prisar hans temperament. Tydligen bor hingsten i Schweiz nu hos ägaren.

Vad jag kan förstå så är han inte så stor.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 409
Senast: alazzi
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 214
Senast: yennork
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 056
Avel Finns det någon vänlig själ som vet något om denna hingsten? letar på nätet men finner ingenting. Lämnar han hopp eller dressyr...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: LMCarlsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna