Var handlar ni?

Coop, Hemköp, Ica och allt möjligt. Har stort utbud inom gångavstånd men ingen stormarknad. Är en småhandlare av rang.

Vi handlar på Coop forum, Willys och Ica Nära för det är vad vi har nära (1 km till Willys, som ligger längst bort).
Storhandlar dock oftast på maxi, men då måste vi ta bilen vilket vi slipper annars.

Handlat en del matkassar från citygross & Ica, men tänker börja handla på Matvänner inom kort :)

Lidl, alternativt Ica. Av bekvämlighet för att de ligger på vägen från jobbet.

Har nyss upptäck matsmart.se på nätet och shoppar gärna torrvaror där.

Handlar 70% Coop och 30% Ica, olika varor är olika pris så det beror på vad jag ska handla.

Handlar mycket sällan i något annat än de.

Handlar tunga saker som mjölk, kattsand, juicer, potatis etc etc på mathem.se och får det hemlevererat. I övrigt punkthandlar jag på ica, lidl, hemköp, willys. Jag handlar aldrig på coop - har aldrig hittat någon coop jag gillat.

Mest Willys då dom har bästa prisar på ekologiska sortimentet, blir Ica ibland då den ligger närmare, men tycker ICA är svindyrt om man jämför (jag köper mycket ekologiska varor).

Bor granne med ett litet Coop så där småhandlar jag, de har ganska litet sortiment.
Knappa kilometern bort ligger Östenssons. Jag älskar Östenssons! De satsar på lokal mat från trakten, gör massa smarriga saker själva och är bara bäst.

Storhandlar på Coop online i första hand och Coop forum i andra hand.
Coop och Ica är enda alternativen på rimligt avstånd. Vägrar Willys eller Lidl. Coop och Ica ligger bredvid varandra men Ica liknar mer en labyrint än en butik så väljer Coop. De är klart bäst på ekologiskt också.

Kompletterar och "nödhandlar" på lokala lilla Ica som är rätt bra för att vara en liten butik, men dyr såklart.

Jag handlar ofta på mitt lilla ICA som ligger närmast, iallafall om jag ska ha typ "basvaror". Om jag handlar på vägen hem från jobbet så blir det oftast NK saluhall. Ibland om jag ska köpa delikatesser handlar jag på Cajsa Warg eller Östermalmshallen/Hötorgshallen.

Hade säkert blivit billigare att handla på en stor butik men jag handlar ändå inte så mkt så jag orkar inte irra runt. Det viktigaste för mig är att det är nära hemmet eller på vägen hem, smidigt och att jag hittar det jag ska ha så snabbt som möjligt.

Jag har Hemköp och Coop inom gångavstånd. Båda undviker jag.

Coop har inte det bästa sortimentet, några i personalen är otrevliga och priserna är inget särskilt. Bra snabbkassor dock, vilket gör att jag kan handla där i nödfall.

Hemköp är mörkt, delvis otrevlig personal och så hög musikvolym att jag ofta glömmer hälften av det som ska handlas. De har dock galet goda färdiga pannkakor som jag älskar... :angel:

På vägen hem från jobbet kan jag lätt ta mig förbi Ica maxi. Det är där jag handlar. Har Ica-kort också och får lite bra rabatter ibland. Butiken är svanen-märkt vilket jag gillar. Det är ljust, lätt(!) att hitta allt, mycket bra sortiment och helt perfekt personal. Dessutom har de ett garage som är svalt på sommaren och åt det något varmare hållet på vintern, vilket gör att det inte är några som helst problem att låta hundarna vara kvar i bilen när jag handlar.

Jag handlar ofta på mitt lilla ICA som ligger närmast, iallafall om jag ska ha typ "basvaror". Om jag handlar på vägen hem från jobbet så blir det oftast NK saluhall. Ibland om jag ska köpa delikatesser handlar jag på Cajsa Warg eller Östermalmshallen/Hötorgshallen.

Hade säkert blivit billigare att handla på en stor butik men jag handlar ändå inte så mkt så jag orkar inte irra runt. Det viktigaste för mig är att det är nära hemmet eller på vägen hem, smidigt och att jag hittar det jag ska ha så snabbt som möjligt.

Visst är det Cajsa Warg som säljer färska pommes (dvs skalad potatis skuren i stavar) i portionsförpackningar? :rofl::rofl::rofl:

Visst är det Cajsa Warg som säljer färska pommes (dvs skalad potatis skuren i stavar) i portionsförpackningar? :rofl::rofl::rofl:

Ingen aning, inget jag sett! :D
Däremot brukar dom ju typ informera om vad geten heter på getostförpackningen och dylikt ;)
Jag gillar inredningen, trähyllor med små stegar och att de spelar klassisk musik. Chipsen är goda också (de med tryffel)!

Hemköp är min närmaste butik. Dyrt, inget vidare sortiment och en del sur personal, så där handlar jag mest i nödfall. Helst handlar jag på Willys som har bra priser och strålande sortiment av grönsaker samt supertrevlig personal. Alternativt åker vi till Coop som har jättefin manuell delikatessdisk. Undviker ICA i möjligaste mån.

Alltså jag vet ju att det existerar en mataffär på söder som säljer färska pommes, jag har ju sett dem själv. Men jag minns inte exakt vilket ställe :D
Edit: Svindyra var de dessutom :p

Låter inte riktigt som Cajsa Warg, men inget är omöjligt! :D

Vi har alla kedjor (Coop, Hemköp, ICA, Lidl, Willys), flera av varje t.om, inom rimligt avstånd (30 min hemifrån). Tidigare handlade vi mycket på ICA Kvantum, men nu har vi precis bytt till Stora Coop.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Min snart 10-åriga bonusdotter har tydligen alltid varit väldigt liten i maten och det har inte direkt blivit bättre på senare tid. Hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar