Var handlar ni era kläder?

Mirre

Trådstartare
Måste verkligen uppdatera min garderob, den består mest av svarta hoodies, svarta byxor, och svarta underkläder :p Nästan så jag blir förvånad när jag hittar något i färg haha. Men gå i klädaffärer är ju skittråkigt verkligen, dessutom har jag inte tid så köper gärna Online. Men var? Vilka sidor rekommenderar ni?

Lyckliga du som kan köpa på nätet!

Jag har så udda formad kropp så ALLT måste provas för att jag ska kunna ha det. Mina proportioner stämmer inte på en fläck.
Mina hovleverantörer är KappAhl, Lindex, Indiska och någon enstaka gång HM. (alla de har väl webshop?)

Zalando! Jag handlar i princip bara därifrån, älskar vissa märken som de har där och har fått rätt på vilka storlekar som gäller för varje märke. Gratis frakt och returer vilket är supersmidigt så man kan prova hemma i lugn och ro.

Måste verkligen uppdatera min garderob, den består mest av svarta hoodies, svarta byxor, och svarta underkläder :p Nästan så jag blir förvånad när jag hittar något i färg haha. Men gå i klädaffärer är ju skittråkigt verkligen, dessutom har jag inte tid så köper gärna Online. Men var? Vilka sidor rekommenderar ni?

Nelly.com är grymt! :)

Annars shoppar jag gärna på Benetton, Lindex, Ralph Lauren, Filippa K, Tiger, Burberry & en del Vila och Marlene Birger! Alla dessa finns att beställa på nätet också :)

Jag gillar zalando och boozt. La faktiskt precis en beställning på det förstnämnda stället med kläder till både mig och min man.

Jag avskyr verkligen fysiska butiker. Jag blir bara förvirrad och irriterad :angel: Med lantbrevbäring kan jag dessutom få det ända hem om jag skulle vilja. Och eventuella returer ställer jag bara vid postlådan. And that's why I love posten :love: De kommer med så mycket roligt :bump:

Tack @Mirre som startade denna tråd :bow:
Jag suger i mig alla tips som kommit på webbshoppar :up:
Jag hatar också att gå i affärer i allmänhet och kläd-affärer i synnerhet... :yuck:

Det varierar, något plagg kommer från Second hand, några från Ullared, sen lite andra diverse klädbutiker på stan. Nu har jag provat lite webbshop från utlandet, får se hur det blir. Lite spännande.
Även köpt lite kläder när jag varit utomlands, både när jag var i Kina och när jag var på Irland.

Zalando är mitt tips också. Det handlar snarare om att hitta märken jag trivs med snarare än specifika webbshopar. Jag handlar en del från utlandet med inom EU för att vara säker på att slippa skatter m.m. Oftast är det lite dyrare märken som jag tycker blir för dyra här i Sverige. Lite beror ju på valutakursen m vad det kostar i slutändan.

Booho :). Men jag använder mest bara svart svart svart. Höga midjebyxor och spets, om man ska utgå från modell och typ av tyg också :D

På jobbet har jag nästan uteslutande arbetsuniform i form av en internationell designer. Får inte ha annat på mig. Blir så att jag har det rätt mkt även privat.
Annars blandar jag internationella med svenska/nordiska designers. Jag gillar (utvalda plagg av) Rodebjer, Dagmar, Acne.. tex. Kombinerar gärna med secondhand och vintage! Åker då och då till Paris för att köpa bra vintage men kan lika gärna fynda på Humana och Stadsmissionen. Ibland tillverkar jag egna plagg och accessoarer också.
Köper sällan från kedjor, då jag ofta inte gillar materialet och passformen, men ibland händer det att jag köper ngt plagg från tex HM, OtherStories, Zara etc. Helst vill jag prova i butik och känna på material osv. Shoppar sällan online om det inte är ngt jag sett IRL innan.

Senast ändrad av en moderator:
Jag gillar H&M både på nätet och IRL. Det är ytterst sällan kläderna inte passar, jag brukar inte ens prova i butik om jag kan undvika det - vissa saker måste jag prova, sådant som inte är stretchigt t.ex men jag gillar trikåkläder, snyggt, skönt och funktionellt. Det jag får passa mig för är dock om klänningar/tunikor är för korta. Modellerna är ju oftast långa med storlek 36, jag är halvlång med storlek 44-46 så det är bra att kolla på måtten.

Annars Ellos, Zalando ibland, Bonprix har väldigt fina klänningar.

Jag handlar mest på Lindex och Kappahl när det gäller byxor och bh eftersom jag måste prova på plats. Tröjor, toppar etc köps från internetsidor som Tradera, HM, Boozt, Bonprix, Lager157, Ellos , Aliexpress.

Om jag nätshoppar blir det oftast på Nelly.com.
Annars är jag flitig kund hos MQ men då i butik. De har ju dock webbshop.

Det jag får passa mig för är dock om klänningar/tunikor är för korta. Modellerna är ju oftast långa med storlek 36, jag är halvlång med storlek 44-46 så det är bra att kolla på måtten.
.
Ha. Ha. Ha.
Jag är högt kluven som di säger... Damen utan överliv. (och icke existerande rumpa)
Linnen når inte sällan ner på halva låret. Det händer titt som tätt att jag helt sonika tar saxen och fimpar en bit för att slippa korva ihop dem innanför byxorna.

Shoppade precis online på HM för första gången, tack vare den här tråden :D
Om man vill ha prisvärda yttertröjor, gärna i färg eller med tryck på, var ska man handla då? Tycker inte HM hade så stort utbud. Behöver få in lite färg i vardagen känner jag, de flesta av mina yttertröjor är gråa :o

hm, primark, och gekås kommer mina kläder ifrån.. hm är när jobbet, primark blir vartannat år då jag är i uk och gekås har bekväma trosor :p

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 165
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det blev massa krångel med den klänningen som jag ville ha så nu måste jag hitta nåtannat. Och det är inte så jätte lång tid kvar så det...
Svar
15
· Visningar
979
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag har äntligen lite mer pengar att lägga på att uppdatera min garderob med lite kvalitetsplagg. Vill satsa på plagg som är hållbara...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt