Var hamnar ett ekipage resultatmässigt om de utesluts i omhoppningen?

Baloopa

Trådstartare
Hamnar de sist bland de till omhoppning, eller tillsammans med de som blivit uteslutna i grundomgången?
Står det i TR om detta någonstans? Har kikat lite flyktigt men hittar inget.

Hur tänkte du nu?
Om jag tar mig till omhoppning men blir utesluten där så är jag ju fortfarande bättre än alla dom som inte tog sig till omhoppning och ska således placeras före dom.

tack! jo, tänkte att det borde vara så men hoppades hitta någon officiell formulering kring detta (i tr)..

fr.o.m. mom 314 banskiss? har försökt skumma igenom moment som verkar relevanta. typ mom 35x-36x, men hittar inget. alla tänkbara scenarion kan inte stå med antar jag.
Moment 314 metoder i bedömning A
Moment 317 hoppning i två faser och sen fortsätter det med andra bedömningar.

Moment 314 metoder i bedömning A
Moment 317 hoppning i två faser och sen fortsätter det med andra bedömningar.
Ah, insåg nu att jag råkat gräva fram 2012s tr medan du utgår från 2015s, så momenten blev lite förbryllande. nu hittade jag det, tack så mycket!

fr.o.m. mom 314 banskiss? har försökt skumma igenom moment som verkar relevanta. typ mom 35x-36x, men hittar inget. alla tänkbara scenarion kan inte stå med antar jag.
Gå alltid in via ridsport.se när du ska kolla i TR, om du bara googlar är risken ganska stor att du kommer till ett gammalt TR (t ex från 2012, det som är giltigt nu är från 2015).

Bedömningar med omhoppning grundar sig på bedömning A, där felen avgör ordningsföljden, vilket innebär att de med lägre fel placeras före de med fler fel. Alltså är det endast de ekipage med minst lika antal fel skiljs åt genom omhoppning.

Eftersom att det inte är ovanligt att andra fasen i en två faser blandas ihop med omhoppning, så kan jag nämna att om det är en två faser med totalfel, så är det totalfelen som gäller och den som klarat första fasen felfritt placeras INTE automatiskt före den som inte har gjort det. Ramlar man t ex av i andra fasen i en sådan klass så är totalfelet utesluten och det är det som ska stå på resultatlistan.

/Lady_S

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 900
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera trådstarten, men vi hade ett slags meeting/uppdatering/introduktion eller vad man nu...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 549
Senast: Flixon
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V