Var gör ni av dynghögen??

Sv: Maskar

Fast de är ruskigt bra!

Försök hitta en granne el dylikt som har mask och så ber du snällt att få ta med dig ett gäng hem.

De förökar sig som tja ogräs.

Julmyra har mask till sin gödsel.

Jo jag tror definitivt på att de fungerar, men jag har ju inga större problem med min gödsel, utan den körs ju ut när jag ber om det, kostnadsfritt. Så, jag skulle gärna ha mask, det blir ju mer jord av det då, och behöver tömmas oftare, men innebär en kostnad som jag inte har utan masken.

Vet tyvärr ingen som använder mask alls som jag kan få lite av =/

Butros har helt rätt, "min" veterinär har italienska dyngmaskar som tydligen sparar in en del tömningar till henne. Går tydligen att beställa per paket...

Torv tycker jag man ska låta bli att använda, det är väldigt miljöovänligt eftersom det är en ändlig resurs.

Sv: Var gör ni av dynghögen??

Vi har köpt en container, att hyra blir nog hiskligt dyrt, eller?
Vi ringer ett företag som kommer och tömmer den
när den är full.

Vi har ett tjockt packat lager med stenmjöl under containern samt
så har vi byggt ett tak över så att det inte ska läcka ut
i grundvattnet när det regnar. Vi har egen brunn.

Använder alltså spån.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Var gör ni av dynghögen??

Vi valde hyresalternativet då vi hört oss för och fått prisuppgift och hållbarhetsinfo på en gödselcontainer. När vi satt oss ner och räknat på det blev det ändå billigare att hyra en, för den var så kortlivad och dyr när den var heltät.

Butros har helt rätt, "min" veterinär har italienska dyngmaskar som tydligen sparar in en del tömningar till henne. Går tydligen att beställa per paket...

Torv tycker jag man ska låta bli att använda, det är väldigt miljöovänligt eftersom det är en ändlig resurs.

Inte för att, men oändliga resurser finns det ju inte heller?
Sen kanske det är värre med torv än med tex spån

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 921
Senast: Amk
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17
  • Atletix