Var finns informationen jag söker...?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mannie
  • Startdatum Startdatum
M

Mannie

Hjälp mig!
Förstår om den här frågan hamnar helgalet på den här inriktningen men det var ändå det närmaste jag kunde komma...

Om man är intresserad av arabhästavel och utställning vart finner man då all info om detta? Tex pratas det om Örstad kulle 28 maj vart skall jag leta??
tack!

Sv: Var finns informationen jag söker...?

Info om svenska utställningar, (proppar, resultat osv) hittar du på www.sahf.se (Svenska Arabhästföreningens hemsida.) Svenska stamboken finns inte på nätet, utan man får snällt bläddra i de tryckta upplagorna. Ganska bra länk för att söka stamtavlor är annars http://www.allbreedpedigree.com/. Gratis. Utländska shower och resultat hittar du på www.ecaho.org. Intressanta internationella diskussioner deltar du i på www.straightegyptians.com (inte bara egyptiska linjer diskuteras utan alla är lika välkomna)
Info om svenska hingstar godkända för avel finns på http://www.runnbacken.org/svenskaarabhingstar.htm.
Info om senaste avelsvärderingarna finns förutom på Runnbackens sida även på www.svehast.se (Svenska Hästavelsförbundet)
Hoppas detta hjälpte dig lite!
//Monika

Senast ändrad:
Sv: Var finns informationen jag söker...?

tackr så mkt!
värdefull information....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 838
Senast: Gotthard
·
Hundavel & Ras Jag läser ofta här att ditten och datten ska man inte avla på. Och jag håller med. Men sen började jag fundera på vilka hundar som ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 464
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka