Var bli ridinstruktör i sverige?

J

jaskemm

Jag är en tjej från Finland som är intresserad utav att komma till Sverige och utbilda mig till ridintruktör. Var i Sverige finns det bra skolor man kan vända sig till samt vad heter de? Man kan ju i Sverige gå efter grundskolan i gymnasiet med inriktning på hästar har jag hört. Måste man för att utbilda sig till ridintruktör ha gått i denna typ av skola? tackar för svar :)

Sv: Var bli ridinstruktör i sverige?

www.stromsholm.com

Jag ser nu att det verkar som om det finns en ny utbildningsplan för yrken inom ridundervisningen, det var intressant!
Orkar inte läsa igenom nyheterna, men som det var förr så behövde man inte läsa häst på gymnasiet för att bli antagen till instruktörsutbildningen. Förmodligen krävs inte det nu heller. Det finns/fanns en del olika vägar att ta sig in på.

Sv: Var bli ridinstruktör i sverige?

KY-utbildning:
Vreta Västerbyskolan har en två-årig utbildn8ing för att bli ridinstruktör

Folkhögskola:
Strömsholm har en 20 veckors kurs för att bli biträdande ridinstruktör
Strömsholm har 40 (?) veckors utbildning för att bli instruktör

Högskola:
Hippologen är 2-årig och ligger år ett på Flyinge och år två Strömsholm, man bli ridlärare

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 853
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng