Var är min häst reggad?

krambanan

Trådstartare
Min C-ponny är en korsning och är reggad, problemet är att papprena försvann för ett antal år sen men då hon ej längre tävlas har vi inte bekymrat oss förrän nu då pass måste skaffas. Jag vet inte var hon är reggad eller vart jag ska ringa för att få nya papper. Tips? Kan man hitta reg nr på något annat papper? Försäkringspappret kanske? (Har det inte här just nu så jag kan inte kolla). Tacksam för hjälp.

Sen fråga 2: Vad krävs för pass? Dvs vilka papper ska man ha? Vart ska dom skickas? osv

/Maria

Sv: Var är min häst reggad?

Kolla om inte reg nr står på mätintyget! Men jag har för mej att man skicka in original reg bevis..! Sen ska du ha ut en ID-kontrollant som skriver ett singlament på hästen. O det pappret ska också skickas in!

Du får kontakta Asrp, så får de söka ett nytt åt dig. Men har du mätintyget så står det ju på det(reg,nr alltså) och då borde det ju vara enkelt.
Du behöver skicka med ett kontturdiagram utfärdat av en person som har gått utbildningen för att få göra det, kontakta ditt ridsportsförbund(distriktet) så kan de tala om för dig vilka personer som får utfärda sådant.

Har inga papper kvar. Dvs mätintyget låg med dom andra som är puts väck. Antagligen har pappa råkat tända vedpannan med dom en morgon när han var sömnig. :rofl:

Ska testa ringa Asrp. Är det där alla korsningsponnys regas? Eller finns det andra föreningar jag kan höra med om dom inte vet något?

/Maria

Om det är ett gammalt sto så finns det risk för att hon är reggad i 45 registret. Det är ett rent tävlingsregister för tävlingsponnier som fanns förr (på 80 talet) Vårt sto-83 är det. Jag skickade in hennes papper till Asrp och pass är snart på väg :banana: är lite nyfiken på om hon behåller sitt 45 eller om hon blir omreggad som 99a

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 631
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 873
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar