Var är Majim G ?

D

Diego

Någon som vet var Majim G tagit vägen ?
Jag hade tänkt använda honom i år men han finns inte längre på Gränsbos hemsida, inte heller fanns han med på deras annons i Avelsextra.
I hingstkatalogen står han dock som vanligt.
Gränsbo svarar inte på mina mail.
Någon som vet ?

Åååhhå neeej!!
Jag som tänkt betäckt me honom i år... :cry:
Skulle alltså gjort tvärtom med facit i hand!
Stod länge i valet och kvalet i fjol viklen av de två jag valde på som jag skulle ta!! :crazy:
Vilken miss av mej... :mad:

Tro vad man ska hitta på istället då...

Nej han är INTE kvar på Gränsbo för avel, Pooh pratade med dem idag och fick besked att han är i kalmar o står på naturlig, just nu minns jag inte vad nya ägarna heter...

Jag har också haft funderingar på att använda honom i år, har en mycket komplett och supertrevlig fyraåring hemma efter honom (se anv.bilden). Nu kan jag stryka honom på min "lista" över tänkbara kandidater i år... :(

Har alltid sett Majim G som en snygg hingst med vettig exteriör,god gång och hoppförmåga...alltså väldigt allround.Plus att han har väldigt fin härstamning.

Vad är det egentligen som gör att han fått så få ston? :confused:

Jag såg Majim G på en hingstvisning för ett par år sedan och anledningen till att jag och min syster valde bort honom till hennes sto var att han uppförde sig som en vildhäst, stegrade sig, sparkade bakut osv. Då stoet också har mycket humör valde vi bort honom. De hade inte heller "piffat" upp honom med t ex flätor och det kan göra skillnaden om man står och väljer mellan två hingstar. Är den ene uppflätad och skinande ren och den andre ser ut som den bara stod hemma i stallet, så är det lätt att man faller för den "upppiffade". Jag har dock sett några Majim G avkommor som sett riktigt trevliga ut, men vet inte hur de är i huvudet.

Majim Är sm en vildhäst när han är ute, möter man honom på framhoppningar osv får man hålla sig undan, de är rejäla glädjeskutt han gör :crazy: :)

Men de avkommor jag sett o träffat på ( 2 st 3 och 4 år i år) är båda otroligt snälla o lugna har inget alls av sin fars temperament! tack o lov får man nog säga :D

Börjar väga över att välja Majim istället för Stanford. Mycket tack vare hans xx i stammen. Mitt sto är e.Napoleon ue Urbino..alltså ganska "kraftig och grov" Med Majim skulle jag kanske få en avkomma med länge ben och graciösare? Dessutom bor vi ju på Öland och det är inte så långt till Kalmar där han numera bor!

Jag har oxå funderingar på att betäcka med Majim G i år eftersom han står på naturligt och dessutom riktigt nära.

Pratade med de som äger hingsten i går och jag fick intrycket av att han var väldigt cool i skallen men glädjeladdad när han kom på nya platser.

Lill / Stall Nöbbeled

Har varit och tittat på honom idag hos sina nya ägare. Tror inte ni som bestämmer er för honom kommer att bli besvikna.

Super cool och jätte trevlig hingst. Lugn och sansad. Lite busig, men vilken hingst är inte det.

Då ska jag bara invänta att fölis nummer 1 (tror jag) ska ploppa ut......

Jag tänkte oxå att jag skulle ta mig en runda till Kalmar och titta på honom.

Lill / Stall Nöbbeled

De jag sett efter Majim är mkt ädla med långa ben och vackra huvud. Min fyraåring tex. ;) Du kan se en filmsnutt med honom på min hemsida (www.stallpooh.se, saluhästar, Mister Pooh) antingen löshoppas eller i terrängen i deb. fälttävlan. Han är väldigt lik sin far, fast utan "buset", han är bara pigg utan bockningar! :D
Kan verkligen rekommendera Majim i aveln, dessutom har han riktigt bra stam! :)

Väntar på en liten efter Majim G. Är så nyfiken på den. Stoet har gått över tiden nu och väntas föla när som. Är lite trött för tillfället :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka