Var ÄR katten - någon synsk?

Sv: Var ÄR katten - någon synsk?

En kastrerad katt går inte långt hemifrån- kanske 500 m som högst. En okastrerad katt har större revir- minst det dubbla. Är det en vuxen katt som kastreras kan det dröja ett tag innan hormonerna försvinner från kroppen.

Oj det var ett generellt svar! Min kastrerade hankatt har betydligt större revir än 500 m, men i övrigt håller jag med dig, en okastrerad katt har mycket större tendens att "springa bort". Värt att tänka på.

Här är hon, godingen! Hon VILL inte gå ut nu... De märken som hon fick när hon var ute är antagligen från räven som stryker runt huset :crazy:. Hon har några stycken märken som definitivt ser ut som märken efter stora tänder... Veterinären ska kika på det på tisdag också. Men, hon MÅR bra nu iallafall :D!

P2160003_redigerad.jpg

Nu är hon kastrerad, och allt gick bra. Vet trodde att kissen var ca 6 mån gammal, och han tyckte att hon såg ut att vara väldigt välmående. Hon var ju för inte för så länge sedan en mager och trött liten hittekatt... Hon charmade alla som hade hand om henne, och fick mycket beröm för sina klara, blåa ögon :D.

Passar på att fråga nu när jag ser din vita katt med blåa ögon. Jag har hört sedan jag var barn att just vita katter med blå ögon väldigt ofta är/blir döva. Är det någon som vet hur det är med det? Det kanske är en skröna som lever vidare bara eller är det så det är.

Vad vacker hon är!!

Förstår att hon charmade personalen ;) och vad skönt att det gick bra hos veterinären! Slutet gott allting gott!

Vet ej om det stämmer, men jag har hört samma (ev) skröna. Kissen är absolut inte döv nu iallafall :)!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 161
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 750
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar