Vår älskling har dött...

Kilauea

Trådstartare
Brukar inte skriva nya trådar så ofta, men känner att jag behöver få ur mig...

Vår gammeltant, den 12½ åriga svarta labben vi har, avlivades idag.
Det gör så fruktansvärt ont inombords, känns som en mardröm. Man vill inte tro att det är sant.
Tårarna bara rinner och rinner.:cry::cry:
Aldrig mer får man klappa henne....Aldrig mer gosa intill henne.

Vet att man överlever sånt här, men det är jobbigt. Mycket jobbigt.:cry:

Vi vet att det var rätt. Vi var med henne in i det sista, även om hon då sov djupt på lugnande så hon inte märkte något. Det kändes svårt, men absolut rätt.

Sv: Vår älskling har dött...

Förstår precis hur det känns för er. Sånt här är verkligen uppslitande jobbigt. Har inga ord, men skickar en stor tröstkram till er.

Usch jag beklagar. Skickar tröstkramar.

Tack alla.
Det känns både lättare och värre idag. Har precis städat massor, men nu satte jag mig ner och då sköljer allt över en igen....

*tröstkram!*

Sålänge det känns rätt att man tog bort hunden då man gjorde det så brukar man kunna komma över det ganska "snabbt"... (eller iaf snabbare än om det inte känts rätt). Tillåt dig själv att vara ledsen.. Det behöver man, har jag märkt..

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 870
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 847
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 210
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka