Åh, jag önskar att jag hade skrivit ner var jag åkte för jag minns alldeles för få detaljer. Det var dessutom ett litet tag sen (*host*, *host*). Jag var iväg ganska många gånger mellan 11-18, trots att det inte var helt problemfritt. Jag hade nämligen åkt av nåt år innan och blivit riktigt rädd, så det enda jag ville sitta på var lata ponnyer.
Första två gångerna var jag på Gotland, på ett ställe som inte låg alltför långt från Visby. Förälskade mig i New Forest-ponnyn Tina första året och var mycket ledsen då hon hade föl året efter och jag fick en tjurig fjording.
Efter det har jag inte riktigt koll på ordningen, men nåt sånt här var det:
*Ett ställe utanför Östersund där jag mest minns att vi fick mocka jäkligt mycket och att jag som var lite större och starkare än de andra tjejerna fick köra alldeles för många skottkärror per dag. Har minnen av det som ett lite mysko ställe och efter att jag blivit avkastad på tävlingen som avslutade den första veckan åkte jag hem i förtid.
*Ett vinterridläger då vi hade en massa snö och jag red en helmysig ponny som hette Dockan. Minns speciellt galopperna i djupsnön.
*Ett läger ihop med en kusin, det låg åt Stockholm till. Gillade det inte då man inte hade egen häst utan man var två på varje.
*Brolöten. Det var ... mindre lyckat.
*Ett läger med hoppinriktning som hade både en hoppbana och en liten terrängbana. Måste i alla fall haft en mycket snäll och trevlig ponny eftersom jag vågade mig på detta.
*De sista två var utanför London samt i Wales. Fantastiska upplevelser både två. På det utanför London fick jag rida i damsadel och prova en underbar Fellponny, samt hoppa terräng för en barsk majorstyp. I Wales var det mycket uteritter bland fåren. Minns också att hagen sluttade typ 45 grader så det var lite tungt att hämta hästen när han var längst upp.
Skulle älska att åka på ridläger igen, men vill ha ett vuxenläger där man kan vara mer hästtokig tjej än vuxen. Är inte intresserad av vinprovningar.