Vanvårdade hästar hjälp vad gör man

T

turbos

Var med en bekant och kikade på hennes häst och nya stall där hon hyr in sina hästar. Allt var toppen förutom en sak...
Finns två kvinnor mor och dotter som har sina hästar där.

Djurvårdsnämnden har varit ut och två av hästarna skulle avlivas.
Detta görs inte av ägarna utan de kommer (enligt min kompis) hela tiden med ursäkter som
Vi ska göra det nästa vecka imorgon osv...

Vad gör man? Har varit in på SHV sida men deras journummer är borttaget.

Till saken hör att dess kvinnor är ökända hotar folk till höger och vänster, betalar inte för sig osv.

FÖRSLAG JAG BLIR DESPERAT::

Sv: Vanvårdade hästar hjälp vad gör man

Bara att ringa Djurvårdsnämnden och ifrågasätta hur de kan få ha hästarna kvar trots avlivnings beslutet?

Jovisst det går att göra är bara det att ingen törs.

Den som anmälde dem senast har inte haft det alltför trevligt, hot om att märkas, skall inte tordas visa sig på stan m.m har kommit från detta par.

Tydligen så lämnar djurvårdsnämnden ut namnen på dem som gör anmälan även om det som i detta fallet var befogat med anmälan.

Vet du någon instans där man kan göra anonym anmälan tipsa mig, jag anmäler bums..

Du har all rätt att vara anonym. Bara säg att du vill vara anonym pga de anmälda är hotfulla osv.De får inte lämna ut ditt namn utan ditt medgivande så är lagen!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 343
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
5 315
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar