L
lillajag32
Jag har i 7 år skött en ponny som har mått hur bra som helst. Hon ägs av två stycken, men efter ett bråk mellan dom båda så flyttade en av dom (den ansvarsfulla) och den andra tog på sig ansvaret, vilket ledde till att hästen fick helt fel skötsel, hovarna verkades inte lagom ofta, hon fick kraftig fång varje år och led verkligen. Efter mkt tjat fick jag ägaren att ringa vet, men de var verkligen i sista sekund. Jag har slitit på gården hur mkt som helst, köpt allt foder själv o allt annat som behövdes, men hästen får fortfarande iinte rätt behandliing för sin fång. Inte f*n blir de bättre när de kommer upp en jävla idiot som i stort sett atr över gården, o ska lägga sig i allt. Allt detta har lett till att jag inte orkar mer, och har hållt mig därifrån i 3 veckor, vilket hästen mår ännu sämre av. Nu har jag fått besked om att om jag inte kommer nu, så är jag aldrig mer välkommen där, så ska jag komma tillbaka? Jag har anmält flera gånger, men inget händer. Har tyvärr inte råd att köpa henne heller Vad ska jag göra, jag står inte ut mer!