älgen

Trådstartare
Någon som vet om man kan få reda på detaljer i sådana fall?

Tex om det finns anmälningar osv?

Alltså inte hörsägen utan hur får man reda på konkreta fakta i specifika fall.

Sv: Vanvård

Om det handlar om djurskydd.
Genom att vända sig till kommunen. Deras handlingar är i det flesta fall inte hemliga utan lyder under offentlighets principen. Så att alla kan ta del av anmälningar och protokoll från Djurskyddsinspektörens besök.
Om det är allvarligare brister så finns även det att hämta från Länsstyrelsen d v s om kommunen rapporterat det dit.

Är det andra anmälningar till t ex Polisen.
Så finns även vissa av dem att få ut från diariet, men här är mera hemligt p g a utredningssekretess.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat