Sv: vanvård

Mimmi81 skrev:
Sanwan! visst rider du också på alnö?
Vet du vilka ponnier jag menar isf??

Japp, det är jag som rider den tjocka bruna i gruppen efter dig :)
De där ponnyerna har det varit "ett himla liv" om i många år, men det händer inte mycket tyvärr. Såvitt jag vet har han blivit anmäld 3-4 gånger men jag vet inte om någon ens varit och tittat på hästarna.
Red förbi där idag och vad jag kunde se så har ingenting hänt, däremot stod gubben och tittade på mig med kikare, vet inte om han tyckte jag såg ut som en hästnappare eller nåt...

Sv: vanvård

sanwan skrev:
Red förbi där idag och vad jag kunde se så har ingenting hänt, däremot stod gubben och tittade på mig med kikare, vet inte om han tyckte jag såg ut som en hästnappare eller nåt...

Jag red förbi häromdan, vet inte om han flyttat dom efter att jag stolpade in på hans gård och påpekade att han måste kolla till sina djur..hagen är ju iofs stor så dom kanske bara var i den delen man inte ser från vägen..

Min syster fick för övrigt kliva upp mitt i natten när polisen ringde för ett tag sen och frågade om hennes hästar var på rymmen, hon gick ut för att kolla o hittade dom här ponnierna utanför deras hage, polisen ringde o meddelade dom att deras hästar var på rymmen och då kan inte människan leda sina hästar tillbaka för att dom
citat
"aldrig hade grimma på sig och är vilda och elaka" mao helt ohanterade...

ville som kolla läget innan jag ringde o anmälde, känns ju inte överskojigt att anmäla för vanvård men det är ju tvunget. känns dock hemskt att han anmälts tidigare o kommit undan.. :cry:

Liknande trådar

Samhälle Herregud, vilket land är det vi bor i? Och inte ens en ursäkt fick han, utan det var "olyckligt för den drabbade men att polisen ibland...
2
Svar
21
· Visningar
1 928
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 559
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud