väntar på veterinären

L

leva11

Ja nu sittar jag och väntar på vet, käns som evigheter men bara att vänta.

Tog in min häst i går och då va hon svullen och har som två knölar vid sadelsjordsläget och alldeles öm petar du bara lite skuter hon upp ryggen i taket typ,
Nu på morgonen när jag skulle ta ut henne så kan hon knappt gå hon går som man själv skulle springa på vass sten själv trippar fort och korta välldigt korta steg,
Tar man på henne på vänster bogblad så hugger hon och tala om att det där ger du fasiken i att ta på,

Äter inte från golv eller marken fick hänga upp höt i hö nät i natt

dricker gör hon.

Ringde först en vet, men den sa bara kör till kliniken JAHA hur fasiken ska det gå med en häst som knappt kan gå och ska den stackarn stå 8mil i transport plus att hon får panik av att åka transport det går inte in i mitt lilla huvud i alla fall.

så då ringde jag en annan vet, och skälvklart kommer jag ut sa han och tittar vad vi kan göra låter bra tyckte jag och vilken otur för våran valp att jag kom på att då kunde vi vaccinera han på en gång hihi så nu lär man inte ligga på pluss för valpen i dag tror jag.

Ja nu fick jag skriva av mig lite jag e orolig vad som ska hända min älskade häst som betyder mes för mig här bland djuren

Sv: väntar på veterinären

Hej ja nu har vet, varit här och han sa något välldigt drastigt har hänt men vad vet vi inte ,men hon har fått pencilin och antiflamatorisk och äfter några timmar så kunde hon gå mkt bättre och nu äter hon och så ,jag ska spruta henne nu i 10dagar så får vi se hur det går.
MEN i går kom vi nog karnse på vad som har hänt det visar sig att våran gammla ponny som är 23 år klättrar på min häst och försöker betäcka min häst och han slår med framhovarna och sparkar med inte fasiken vet jag vad som har slagit i den gammla gubben så det kan va han som har gett henne en smäll eller att hon har gått om kull det e bara en liten teori.
men nu är killarna på betet och min lilla gumma fick stanna kvar hemma och ska få gå själv,

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 356
Senast: Mkb
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 774
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Det har i ca 1,5 år varit massor av problem med mig, saker som att jag fått svårt med balansen, avståndsbedömning, feber som kommer och...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
28 494
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar