Väntar på nya dojor...

Sv: Väntar på nya dojor...

Det var vad hovis har på sina nordsvenskar, 3 hål/ sko alltså. Det verkar ju fungera för deras del men jag håller med om att det låter som om det skulle bli obalans!

Skönt att du kanske insett det. men vad är det för hovis du har? Jag hade blivit väldigt misstänksam om min hovis hade 3 brodd på sina travare. Det kan bara vara ren lathet :)

nu då, har ni snö nu? I Skåne är snön snart borta för det har ösregnat i 2 dagar. Ska åka dit om fem timmar!

/jenny

marygoround skrev:
kan meddela att det inte finns färdigborrade hål på minsting-skorna heller :crazy:

Åjo, jag har en minimalisk sko här hemma med fyra broddhål så nog finns det :) Köpte den på Börjes för att den var så söööt.. :p

om ja inmte är helt ute å cyklar så har de flesta om inte alla mustad skor 2 ellöer 4 brodd hål. detta beror på hur många du vill ha=)..

min har iaf 4 hål fra å 2 på bar. detta för att hovis inte hade med 4 hål på bakskorna. pållen min hade ¨ått barfota å slitit nner fr3:or till 1:or.....trotts att han bara gick på helgerna=/..

jaja nästa gång e det 4 broddh¨l i varje sko å det e mustad skor=)... dock väljer endel hovslagare att inte sko med dessa då de är så extremt hårda att passa till=)

3 bråddar...ihhhh ja ryser..hästen kan ju bryta benen av sig om den halkar...

Hmm...min hovis är både välkänd och mycket anlitad. jag litar helt på honom men det är klart han kan ju ha fel eller åsikter som inte går ihop med vad jag tycker också.
Att byta vill jag inte- han lyssnar alltid och kna säkert fixa 4 hål om det jag föreslår det. han är ingen omöjlig gubbe! :)

Hämtade min pappa vid tåget från Skåne igår och han sa också att det var mycket mer snö här. Det är5 dessutom stor skillnad på mellersta och norra Öland just nu! Tänk vad lokalt det kan vara!

Ha det så trevligt i Skåne iallafall. Själv har jag lite Skåne-längtan just nu men det brukar gå över. Är ju en glad lundatös från början ju...*L*

släger jämt in en fråga vart får ni tag på så stora skor häromkring är det nästen omöjligt...

Liknande trådar

Hästvård Jag har en new forest som är sex år gammal, som hittills gått barfota, och det har gått bra. I somras, när det var som allra mest...
Svar
15
· Visningar
1 433
Senast: mily
·
H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 982
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 059
Senast: Bollen
·
Hästvård Lillkillen hade ingen böld, tyvärr får nästan tilläggas. Utan sulöm BF. Han har alltid (eller ja sen han kom iaf) haft lite känsliga...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 849
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V