Sv: Väntans tider
lånar knapp...
Hejsan allihopa!
Har försökt hänga med att läsa tråden men har haft fullt upp så det har varit trångt med utrymme att skriva på en vecka.
Först Välkommen till JennyK, och om det kommit någon mera som jag missat... Välkommen du med!
Vidare oxå fyra stora GRATTIS till Pisan, Cameron, Jarrah och Kima
Skönt att läsa att allt hittils gått hyfsat bra för era små nya telningar. (Säkert ännu skönare att slippa behöva vaka...) Lycka till nu på *andra sidan*
Sedan några uppmuntrande tillrop. Här kommer dom genom modemet .. ####**Ö#¤L#ÖLÖÄ#ÖÄ##ÄÄ##Ä#Ä"#ĤÖ#LÖTL;L... till skogstomten och Stall Olitten som vakar på övertid. Måtte era föl komma snart!!
Jag har verkligen medlidande för er som vakar på övertid....
Till mina medsystrar Anja, Hovdam och Rotterö, som alla skall ha inom kort tid... Vi får hålla tummarna ihop för att vi skall slippa låååång väntan och våra ston fölar snart.
Nu skall jag berätta läget för oss.
Vid närmare kontroll visade det sig att jag räknat fel sisådär fem dagar... *hjärnsläpp*...Är alltså nu på dag 318.
I förrgår, mittpå dagen, gick slemproppen, lite gulaktigt gegg och blod i och utanför vulvan och på svansen.
Hade en kompis över igår (som varit med förr) som tippade att det bara är frågan om dagar nu...
Bäckenbanden är helt slappa. Svansen sitter löst och hon är som gele runt svansen. Slapp i vulvan. Lite röd (men inte riktigt som vid högbrunst ännu).
Nu är hon "mammig" och kelig igen, jag får ta på henne överallt igen, även på juvret som är fullt och droppar genomskinlig råmjölk när man tar på det. Hon vill att jag kliar henne.
Hon står lite underligt med bakbenen långt ut och brett. Lyfter svansen. Står och solar sedan vandra hon en stund, lite oroligt och sedan står hon igen.
Ännu inga proppar (men såvitt jag förstår kan de komma väldigt sent eller att mjölken rinner till först efter fölning).
Hon är förstagångare, jag med, så det är lite svårt att läsa tecknen.
Vad tror ni andra?
Någon som vet när slemproppen går? Långt eller nära inpå fölning?
Vallacken, som normalt är en riktig "underdog" har de senaste två dagarna försökt kaxa upp sig och ta kommandot. Igår var han riktigt dum och reste sig mot henne och sparkade med frambenen. Stressar henne...
Jag märkte att hon inte orkar hålla honom i stången längre, hon tycker att det är för jobbigt just nu. Jag får en känsla av att det bara är dagar, max en vecka kvar... att hon fölar innan dag 330.
Igår släppte jag in henne i den särskilt iordningsställda "föl-hagen". Den ligger närmast vårt hus (har tagit lite av trädgården tom) så jag kan se henne från vardagsrumsfönstret hela tiden. Föl-haden var grön och full av gräs, hon åt girigt.
I morse ingen förändring från igår, dock märker jag att hon tycker att det är skönt att slippa Vallack-Odågan.
Borde jag kanske börja vaka snart? Eller är jag hysterisk????
Tänkte sova på en madrass i vardagsrummet så kan jag sätta mig upp någon gång i timman och titta på henne genom fönstret...
mvh Eva