Vansinnig på hundjäkeln!

YorkWann

Trådstartare
Jag har just spenderat HELA eftermiddagen med att försöka få ned 4 katter från ett träd (inte mina allihopa, grannens med....)

Först fick pappa en utskällning utan nåd (egentligen hans fel alltihopa ) sen har hunden fått ligga i sin korg sen vi kom hem.... :mad:

jag vet att det inte är hennes fel egentligen, jaktinsinkter blablabla... Men jag ÄR det!

Jag hade liksom inte tänkt att jag skulle behöva upp i träd med min nyårsoutfit! :mad:
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Jag har just spenderat HELA eftermiddagen med att försöka få ned 4 katter från ett träd (inte mina allihopa, grannens med....)


Jag hade liksom inte tänkt att jag skulle behöva upp i träd med min nyårsoutfit! :mad:

Ursäkta mig, men
a055.gif
jag ser det framför mig:

YorkWann uppiffad till tänderna i snitsig nyårsstass klängande i ett träd, hängandes i en arm försöka fånga hysteriska katter med den andra handen, samtidigt som hon svär ve och förbannelse över både faderskapet och hund, varav den sistnämnda glatt studsar runt trädet ivrigt påhejande på matte, med glada skall och tungan hängande på sned..

Livlig fantasi..Jag vet ;)

Hoppas resten av nyårsfirandet går lite bättre och lugnare tillväga :D
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

:mad:

Hundskrället satt fastbunden i trappan iofs med ett ivrigt påhejjande av matte....

Hängandes i en hand var väl en överdrift, (även om jag inte tackat nej till sånna arm muskler ;) )men jag kan nämna att jag har fått gå till ica och köpa nya strumpbyxor... *hmpf*
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Jag kan inte hålla mig:rofl:

Håller tummarna för att resten av dagen/kvällen blir bättre

Gott nytt år!
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

just nu är hon inte alls underbar!! :mad: Och skitsur på mig för att jag inte var stolt över henne *vilka byten!! kolla!, håhå, du hjälper mig att få ner dem!? DUKTIG matte!!*


Jag har aldrig sett mina katter större :crazy: svansarna var som bollar! När jag väl fått ner dem ställde de sig i fönstret och kollade ömsom ut, ömsom på mig *Vad i helvete var det matte?!!*


:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Så nu har mina kära föräldrar fått en föreläsning om hunduppfostran med.






:crazy: ;)
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Ursäkta mig, men
a055.gif
jag ser det framför mig:

YorkWann uppiffad till tänderna i snitsig nyårsstass klängande i ett träd, hängandes i en arm försöka fånga hysteriska katter med den andra handen, samtidigt som hon svär ve och förbannelse över både faderskapet och hund, varav den sistnämnda glatt studsar runt trädet ivrigt påhejande på matte, med glada skall och tungan hängande på sned..

Det var exakt det jag också såg framför mej när jag läste vad YorkWann skrev :D
Du är inte ensam om att ha livlig fantasi :)

Immer
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Stackars Yorkwann ;)..Bengan, Berra, Sivan å grannkatten i ett träd :D . Och jag som trodde jag tränat de små grabbarna till att nada bry sig om hund. Fast troligtvis har man haft för snällt träningsobjekt. :rofl:

Jag kan heller inte sluta flina...ser framför mig dig i feststassen...:angel: :D
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Ge hunden ett riktigt stort köttben från mig.:d :d :d

Katter i träd skall helst tas ned med kaliber tolv och Gyttorps röda.:devil: :devil:

Gott Nytt År
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Ja, ni skulle haft en värstinghund att träna med!
Fast Sivan sprang med Killarna en bit upp i trädet, kollade ner och sen var det mer; *men hallå, det är ju bara en hund, suck* och så klättrade hon ner förbi en hund som såg ut såhär :eek: Hon fattade inte riktigt vad hon skulle göra med katter som inte sprang.

Men de tre resterande stackarna...... :crazy:


Och varför grannkatten var med är för att tydligen har han gått och kärat ner sig lite i min Benga :crazy: Ja, båda är hanar....
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Tyvärr hade jag ingen mördarhund att tillgå ;)...FLÅT !

Och vadå..har jag närmt en gay-pojke vid min barm ?? :eek:

Fast dom är söta med ;)..dom är säkert bästisar bara :rofl:
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Skönt och läsa att det är fler än jag som har väldigt livlig fantasi....:rofl: :rofl:

Tja, vad säger man...Gott nytt år? ;) :love:
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Jepp, jag har fått en gaykatt, men de är hemskt söta tillsammans. :D Bästisar, jojo....... :cool:
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Hallå, nu ska ni vara snälla! Och så var det meningen att ajg skulle få några "tycka synd om svar" här va!







:D
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Öh - mina katter sitter ofta hööögt i träden. Men inte tusan behöver jag hämta dom...tar man bort hunden så klättrar dom ner...så småningom.
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

Usch!
Men pröva att bo med en hund som pissar varje timme i ditt rum :mad:

Har till och med trampat i det!!
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

näe, jag är hönsmamma och så skulle jag iväg och ville inte ha några katter ute själva vid tolvslaget.... :crazy:
 
Sv: Vansinnig på hundjäkeln!

jag tycker inte heller om katter för tillfället. även jag var uppsnofsad från topp till tå när katten bestämde sig för att stanna ute. många långa rivmärken senare var katten inne, men prinsesskänslan dog lite. någon som lyckats lära sin katt kommandot "stå"?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 667
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 887
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 759
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp