C

CarolineB

Var på vet besiktning med ponnyn idag, dessvärre gick hon inte igenom helt. Hon var helt okej på böjprovet, longering på grus och longering i ena varvet i ridhuset.

Dock tyckte vet att hon markerade ngt på ena fram i ena varvet på mjukt underlag. Syntes inget på benet i andra varvet eller på böjprovet/longering hårt underlag(båda varven)

Ngn annan som varit med om samma sak? Vad va problemet med hästen då?

Tyckte själv det var lite konstigt att hon inte reagerade ngt alls på böjprovet...

Sv: Vanligt?

sulömhet?
strålbenshälta?
röta?

att hältan visade sig på mjukt men inte hårt underlg tyder på tt det är när sulan/strålen belstas(för det gör de ju inte på hårt, där skon/bärranden i fösta hand belastas) en smärtreaktion uppstår.

passade ni inte på att fråga vet om detta när h*n upptäckte det?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 974
Senast: Lutten
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur