PetiteFrancaise
Trådstartare
Jag vill gärna ha era åsikter/erfarenheter kring detta. Det är så att jag har ridit i 14 år typ, sen gjorde jag ett uppehåll på flera år och nu har jag börjat rida igen, fast på en ny ridskola. På den här ridskolan har jag ridit i en termin nu, och vill gärna fortsätta nästa termin också eftersom jag tycker att ridskolan är bra. Nu under höstterminen har vi haft en utbildad ridlärare, dock såg jag att min grupp ska byta ridlärare nästa termin, till någon som inte är utbildad. Den nya ridläraren är dessutom i gymnasieålder, alt att hen nyss slutat gymnasiet. Jag TROR att hen har gått några ledarkurser som arrangeras av ridskolan samt kurser som arrangeras av Ridsportförbundet, typ ungdomsledarkurs och ridledarkurs. Jag tar för givet att hen gått dessa kurser då ridskolan har ett program där man går dessa kurser för att sedan kunna börja hålla lektioner. Men jag vet som sagt inte vilka kurser hen har gått/inte gått.
Grejen är väl att lektionerna kostar typ 250 kr/lektion vilket jag tycker är rätt dyrt om man nu inte får rida för en utbildad instruktör. Den här nya ridläraren i fråga är säkert duktig men faktum kvarstår ju att hen inte har någon utbildning samt är väldigt ung.
Men vad tycker ni? Är det ok detta eller borde man få en utbildad instruktör? Detta kanske är vanligt förekommande på ridskolor? Jag vet inte eftersom jag bara har ridit på en mycket mindre ridskola tidigare som totalt bara hade två ridlärare (båda var utbildade). Den här nya är ju som sagt större. Jag vill ju helst inte börja bråka med ridskolan eftersom jag verkligen trivs där och tycker att det har varit väldigt bra hittills. Men är en utbildad ridlärare ett krav man kan ställa då man ändå betalar så pass mycket pengar?
Grejen är väl att lektionerna kostar typ 250 kr/lektion vilket jag tycker är rätt dyrt om man nu inte får rida för en utbildad instruktör. Den här nya ridläraren i fråga är säkert duktig men faktum kvarstår ju att hen inte har någon utbildning samt är väldigt ung.
Men vad tycker ni? Är det ok detta eller borde man få en utbildad instruktör? Detta kanske är vanligt förekommande på ridskolor? Jag vet inte eftersom jag bara har ridit på en mycket mindre ridskola tidigare som totalt bara hade två ridlärare (båda var utbildade). Den här nya är ju som sagt större. Jag vill ju helst inte börja bråka med ridskolan eftersom jag verkligen trivs där och tycker att det har varit väldigt bra hittills. Men är en utbildad ridlärare ett krav man kan ställa då man ändå betalar så pass mycket pengar?