Vanliga travhästskador

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vanliga travhästskador

[lånar knapp]

Om jag inte minns fel sökte Strömsholms hästklinik "försökshästar" nyligen för att testa någon ny behandlingsmetod mot senskador (visst var det väl senor !? )

Tydligen ska den nya behandlingsformen förkorta rehabiliteringen avsevärt.

Någon som vet mer om detta ???

Sv: Vanliga travhästskador

Jag sprutade en häst med nåt "nytt" som är byggt på A celler...Insert Gede är tydligen tillbaka i Sverige hos Jonas Tornell( han som fixade medlet till vår klinik) och skall behandlas med det samma ......"min" häst hade en en ganska så svår skada då han trampat igenom också så att kotsenbenen släppt ca 1 cm,han är tillbaka hos tränaren och det kommer att dröja ändå tills han kommer ut...i USA har dom haft mycket goda resultat

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
829
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: Krålus
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 899
Senast: ildiko
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 380
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka