Vankelmotor??

M

Mia78

Snälla. Nu behöver jag lite goda råd...

Min lilla gubbe ute i hagen går fram och tillbaka mest hela dagen.
Han har alltid gjort det mer eller mindre men nu är det nästan jämt, han bryr sig knappt om maten ens.

VAD GÖR JAG??
Inte för att det är något jätteproblem men det är nog så irriterande. :( Det blir liksom ett litet dike.

Tacksam för svar

Sv: Vankelmotor??

Oj jag kommer på flera anledningar bla; överskottenergi ,tråkig hage, han är stressad, saknar kompis, gjorde han så hos ev tidigare ägare? Kanske var något förut som fick honom att börja göra så och nu har det blivit en vana..
Hur liten yta är det han går runt på?

Man får fundera ut varför och sen pröva sej fram till en lösning som fungerar bra.

Låter ju inte som han är helt nöjd med tillvaron. Den enda häst som jag har sett som gjorde samma sak var en hingst som kände sig lite ensam. Han kunde inte gå med de andra hästarna men när han fick gå i en hage bredvid dem var han nöjd. Han blev orolig när han inte såg de andra.

Nu vet ju inte jag om din häst går själv men det är en idé i allafall.

Hagen är inte speciellt liten. Han går bara fram och tillbaka längs ena långsidan. Den sida som utgången är på så jag antar att han vill in eller "ut". Hagen är nog inte den roligaste precis men han har en asp och två granar han kan tugga på.

Han har haft en hagkompis tills i onsdags men han var inte min och han såldes då. Nu har han två minishettisar som går i hagen bredvid han står bredvid dom ibland. Anledningen till att han inte går med dom är att dom är dräktiga och inte mina, han har broddar och jag vill inte ens tänka på vad som kan hända om han skulle sparka dom :( .

Han har just nu två lösa skor och hovslagaren har jag ringt men inte fått tag i , jag vill ha på skorna så fort som möjligt så jag kan börja motionera honom. Han kan ju faktiskt som ni säger vara lite uttråkad.

Tack

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 792
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar